فرانسه حملات رژیم سوریه علیه مناطق تحت کنترل مخالفان را محکوم کرد و از روسیه و ایران به عنوان همپیمانان بشار اسد خواست فورا به این حملات پایان دهند

وزارت خارجه فرانسه، روز پنج‌شنبه یکم فوریه، حملات رژیم سوریه علیه مناطق تحت کنترل مخالفان را محکوم کرد و از روسیه و ایران به عنوان همپیمانان بشار اسد خواست فورا به این حملات پایان دهند و ورود کمک‌ها به این مناطق را ضمانت کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، انییس وون دی مول، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، در بیانیه‌ای گفت: «روسیا و ایران که از ضامنان روند گفت‌وگوهای آستانه هستند و از همپیمانان اسد به شمار می‌آیند، حملات رژیم سوریه را متوقف کنند و رسیدن کمک‌ها به مناطق نیازمند را ضمانت کنند».

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، حملات رژیم سوریه در استان‌ ادلب و منطقه الغوطه الشرقیه را «ناپذیرفتنی» خواند و هدف قرار دادن بیمارستان‌ها و غیرنظامیان را ناقض قوانین بین‌المللی خواند.

نیروهای رژیم دمشق، با حمایت روسیه، از 25 دسامبر گذشته، حملات خود علیه گروه هیأت تحریر الشام و چند گروه دیگر را افزایش دادند. هیأت تحریر الشام در هفته‌های اخیر، ده‌ها شهرک و روستا و نیز فرودگاه ابوالضهور در استان ادلب را بازپس گرفته است.

استان ادلب، یکی از چهار مناطق «کاهش تنش» مورد توافق در کنفرانس آستانه است. سه کشور روسیه، ترکیه و ایران، به عنوان ضامنان این توافق هستند.

این توافق در سپتامبر سال گذشته، به امضای سه طرف رسید اما از آن زمان تاکنون، رژیم اسد، بارها مناطق کاهش تنش را بمباران کرده است.