سیاتل تایمز:خطر لغو توافق بوئینگ با رژیم ایران

trump-iranروزنامه سیاتل تایمز نوشت: خطر لغو توافق بوئینگ با ایران تایمز در گزارشی نوشت فرمان های اجرایی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، توافق نامه شرکت هواپیما سازی بوئینگ را با ایران در معرض خطر قرار داده است.

در این گزارش آمده است: قرارداد هشت میلیارد دلاری شرکت هواپیما سازی بوئینگ آمریکا با شرکت ایران ایر به سبب صدور دستور اجرایی دونالد ترامپ در روز جمعه -که سفر اتباع ایرانی را به آمریکا طی سه ماه آتی ممنوع می کند- با تهدیدی جدی مواجه شده است.

این ممنوعیت سفر به موانع فوری لجستیکی موجود افزوده است زیرا خلبانان، مهندسان پرواز و خدمه بخش تعمیر و نگهداری قادر نخواهند بود به منظور دریافت آموزش در ارتباط با چگونگی پرواز کردن و تعمیر هواپیماهای بوئینگ، وارد آمریکا شوند.

مهمتر از همه آن که نامیدن مجدد ایران به عنوان کشوری که منبع تروریسم احتمالی است، ممکن است نشانه ای در این باره باشد که آمریکا احتمالا از توافق نامه هسته ای سال دو هزار و پانزده عقب خواهد کشید،‌ توافق نامه ای که باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا به آن دست یافت و سبب برداشته شدن تحریم های اعمال شده آمریکا بر ایران شد و همچنین فرصتی را برای شرکت هواپیمایی بوئینگ به منظور همکاری با ایران فراهم کرد.

در حالی که این شرکت هواپیماسازی تلاش می کند کاری انجام ندهد که سبب خشم رئیس جمهور آمریکا شود، مقامات این شرکت مطالب بسیار کمی را آشکارا در این باره بیان می کنند.

آدام پیلارسکی معاون شرکت مشاوره ای آویتاس گفت اگر اراده وجود داشته باشد، می توان با موضوع ممنوعیت سفر کنار آمد. او گفت اگر دولت ترامپ با فروش برخی هواپیماهای بوئینگ موافقت کند و بپذیرد برای انجام این کار باید سفرهایی انجام شود، می توان استتثنائاتی در این زمینه قائل شد. اما این گونه به نظر نمی رسد.