پخش شبنامه در ارتش علیه فرماندهان انقلابی: مراتب چاکری شما در برابر رهبری و روحانیت و سپاه تهوع‌آور شده است

– دستورالعمل حفاظت اطلاعات «ارتش انقلابی» به پرسنل: از «لایک» کردن ضد انقلاب خودداری کنید!
– فرماندهان ارتش نگران افزایش اعتراض‎های درونی و ریزش در بدنه نیروهای مسلح هستند.

۱۹ بهمن ۱۳۹۶

اعتراضات سراسری در ایران بسیاری از نهادهای حکومتی و دولتی را نیز تحت تأثیر قرار داده که ناگزیر نیروهای مسلح اعم از سپاه، بسیج و ارتش را نیز در بر می‌گیرد.

پس از آنکه عبدالرحیم موسوی فرمانده «ارتش انقلابی» در بیانیه‎ای به تاریخ ۱۴ دی‎ماه برای سرکوب اعتراضات سراسری و آنچه «فتنه‎ی کورِ فریب‌خوردگان شیطان بزرگ» خواند اعلام آمادگی کرد، موضع‎گیری‎های پرسنل ارتش که سال‎هاست آنها نیز مانند بقیه مردم به وضعیت معیشتی خود اعتراض دارند، علیه او شدیدتر شد تا آنجا که بر اساس گزارش‌های رسیده در یک ماه گذشته بارها در یگان‎های ارتش شب‏نامه‌های اعتراضی توزیع شده است.

گرچه مخاطب این شبنامه‎ها سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده ارتش است اما از متن آنها مشخص است که موضوع بسی فراتر از انتقادهای درونی و صنفی است؛ دست‌کم بخشی از بدنه ارتش مانند عموم شهروندان با اساس نظام جمهوری اسلامی و شخصِ علی خامنه‎ای به عنوان «فرمانده کل قوا» مشکل دارند و او و نظام جمهوری اسلامی را مسئول و مُسبب مشکلات مردم و مملکت و خودشان می‌دانند.

یک شبنامه: افراط در چاکری برای سپاه و روحانیت

در یکی از این شب‏نامه‌ها خطاب به عبدالرحیم موسوی فرمانده ارتش آمده: «سَر شُکر به آستان خداوند بزرگ فرو می‎آوریم که ما سربازان وطن را هم‎سطح و هم‏درد قاطبه‎ی ولی‎نعمتان واقعی خویش یعنی مردم تحت ستم ایران قرار داد و هرگز نان‎مان را به خون ایشان آغشته نمی‎کنیم […] گلوله ارتشی تنها و تنها سینه‎ی دشمن خارجی متجاوز به خاک و ملت و ناموس کشورم را خواهد شکافت ولاغیر.

شما ریشه عمیق ایرانیان به باورهای آسمانی را خشکانده، مغز دین را تهی و ظاهر آراسته به ریش و تملق و ریاکاری را جای آن نشانده‎اید.

شما و پیشینیان‎تان در این نظام، نه تنها گام مثبت در جهت ارتقاء میراث گرانسنگ گذشتگان در ارتش ایران برنداشتید بلکه با بی‎کفایتی و سوء تدبیر روز به روز بر خسارات‎های مادی و معنوی افزوده‎اید.

نه شما و نه بالاتر و پایین‎تر از شما، کسی در این اندیشه نیست که چگونه می‎توان در برابر یک تهدید واقعی نسبت به جان و مال این مردم با ناو بایندر ۷۰ ساله، تفنگ ژ-۳ ۶۰ ساله، تانک چیفتن ۵۵ ساله، هواپیمای فانتوم ۵۰ ساله و هلی‎کوپتر کبرای ۴۵ ساله دفاع کرد؟

سبقت‎جویی شما و منصوبان‎تان در اعلام مراتب چاکری و خضوع نسبت به سرداران و سرکردگان سپاه پاسداران و روحانیت… به ویژه به عرش رساندن رهبری در بیانات و مکاتبات و مواضع‎تان چنان مضحک و تهوع‌آور شده و از مرز افراط گذشته که هر بیینده‌‏ی سلیم‌عقلی را به تحیر وا می‎دارد.

شما در ارتش غیردینی شاهنشاهی جنگ هشت ساله را با اقتدار اداره کردید ولی تربیت‎شدگان مکتب جمهوری اسلامی روحیه‎ای برای یک مانور یک هفته‌‏ای واقعی ندارند.»

این متن هم به صورت پرینت شده روی برگه و هم به صورت گسترده‎ در فضای مجازی منتشر و در یگان‎ها بین پرسنل دست به دست شده است.

توزیع گسترده شبنامه‌ها در فضای مجازی

بنا به گزارش‌های رسیده به کیهان لندن، با بالا گرفتن اعتراض‎ها طی یک ماه اخیر توزیع شبنامه و شعارنویسی نه تنها در پادگان‎های ارتش‌ بلکه در خانه‎های سازمانی نیز رواج پیدا کرده است. خطاب این شعارها و شبنامه‌ها عبدالرحیم موسوی فرمانده ارتش و علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی است.

در پادگان‎هایی مثل «مرکز آموزش صفر یک» (افسریه)، پادگان پرندک، «ستاد فرماندهی نیروی هوایی» (دوشان تپه)، ستاد کل ارتش (شریعتی) و ستاد نیروی زمینی و مرامخ «مرکز مخابرات» (لویزان) موارد متعددی از شعارنویسی گزارش شده است.

بیشترین تعداد شعارنویسی‎ها در خانه‏‌های سازمانی در مجتمع مسکونی قصرفیروزه در شرق تهران و مجتمع پرواز هوانیروز (کوهسار) و شهرک شهید فکوری (میدان آزادی) دیده شده است.

در شهرستان‎ها نیز از پایگاه شکاری دزفول و لشکر زرهی اهواز و منازل سازمانی هوانیروز کرمانشاه شعارنویسی‌های متعدد گزارش شده است.