آمریکا: رژیم ایران عامل افزایش تنش هاست

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، آمریکا روز شنبه از اسرائیل به خاطر حملاتش به مواضع سپاه پاسداران در داخل سوریه حمایت و اعلام کرد رژیم ایران عامل افزایش خشونت در سوریه است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: آمریکا عمیقا از افزایش خشونتی که امروز بر فراز مرز اسرائیل رخ داد نگران است و قویا از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می کند.

این سخنگوی آمریکایی افزود: اقدامات رژیم ایران برای افزایش نفوذ خود باعث به خطر افتادن منطقه می شود.

برخی کارشناسان بر این باورند که تحولات موجود به سمت یک بحران و جنگ فراگیر منطقه ای میان رژیم ایران و اسرائیل در خاک سوریه پیش می رود.

به گزارش رادیو فرانسه، جنگنده های اسرائیلی روزشنبه در عملیات هوایی گسترده ای به اهداف رژیم ایران و حزب الله در خاک سوریه حمله کرده اند.

از آغاز جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱ و حضور نظامی حکومت ایران در سوریه، این نخستین باری است که اسرائیل آشکارا اعلام می کند که اهداف و سازوبرگ های نظامی سپاه پاسداران در سوریه را مورد هدف قرار داده است.

با حملات روزشنبه اسرائیل موجی جدیدی از تنش ها بین رژیمهای ایران و سوریه با اسرائیل آغاز شده است. تنش هایی که می تواند به رویارویی مستقیم نیروهای اسرائیلی و سپاه پاسداران در خاک سوریه منجر شود.

رسانه های اسرائیلی از نشست اضطراری وزیر دفاع و فرماندهان ارتش اسرائیل در صبح روزشنبه گزارش داده اند. گفته می شود کابینه امنیتی اسرائیل دستور حملات گسترده ای را به اهداف و پایگاه‌های سپاه و حزب الله در عمق خاک سوریه صادر کرده است.

کارشناسان «گروه بین المللی بحران» نسبت به احتمال وقوع جنگ منطقه ای گسترده که از خاک سوریه آغاز می شود؛ هشدار داده اند.

آنها تأکید کردند، هر یک از طرف های درگیر، خطوط قرمز بحران سوریه را ـ که مستقیم یا غیر مستقیم مورد تفاهم قرار گرفته و ترسیم شده ـ زیر پای بگذارد، به وقوع جنگ منطقه ای گسترده منجر خواهد شد.