معمای نداشتن فعالیت اقتصادی سپاه و طلب ۳۰هزار میلیاردی از دولت روحانی

به‌رغم این‌که فرماندهان سپاه اعلام می‌کنند؛ فعالیت اقتصادی سپاه منتفی است و این ارگان فعالیت اقتصادی ندارند و کارشان سازندگی است، روز ۲۰بهمن ۹۶ عبادالله عبداللهی به ایسنا گفت: “سپاه فعالیت اقتصادی نمی‌کند اما  بالغ بر ۳۰هزار میلیارد تومان از دولت طلب داریم
او توضیح نداد چگونه یک نهاد رسمی و غیرانتفاعی حکومتی از دولتی که ظاهراً نهاد بالادستی آن است ۳۰هزار میلیارد طلب دارد.
وی در زمینه فعالیتهای به‌اصطلاح سازندگی توسط سپاه، اضافه کرد : “قرارگاه خاتم رقیب بخش خصوصی نیست، هم‌اکنون ۵هزار پیمانکار و ۲۰۰هزار نیرو با این قرارگاه همکاری دارند
مشخص نیست که این چه نهاد انتفاعی است که این همه پیمانکار و کارگر دارد و اساسا اگر فعالیتهای آن اقتصادی و انتفاعی نیست این همه پیمانکار و کارگر در قرارگاه سازندگی آن چکار میکنند؟
این همه پیمانکار و کارگر در قرارگاه خاتم‌الانبیا در شرایطی است که اوضاع و احوال اقتصادی ایران اصلا خوب نیست و به بن بست رسیده است، هیچ مؤسسه خصوصی و مردمی قادر به استخدام و به کارگیری این همه پیمانکار و کارگر نیست.
عبادالله عبداللهی در حالی که منکر فعالیت اقتصادی سپاه می‌شد در ادامه صحبت‌هایش نکاتی درباره غارت منابع نفتی کشور گفت که بسیار قابل‌توجه است: “پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس… بزرگترین پروژه‌های کلان کشور و پیشانی پیشرفت ایران محسوب می‌شود،  پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در زمینی به ابعاد ۷۰۰هکتار قرار دارد و ۳۶۰هزار بشکه هم ظرفیت فراورده این پالایشگاه است.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با بیان این‌که «فاز اول این پالایشگاه امسال با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد»، اضافه کرد: ۱۶ الی ۱۷هزار نفر در این پالایشگاه مشغول فعالیت هستند همچنین پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس به‌صورت غیرمستقیم ۳برابر این تعداد اشتغال ایجاد کرده است به‌طوری که می‌توان گفت در مجموع ۶۰هزار نفر در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به فعالیت هستند.
پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس تا کنون حدود ۵میلیارد لیتر فرآورده داشته که ۲/۲این فرآورده‌های تولید شده به بنزین اختصاص دارد. در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس ۱۲و نیم میلیون لیتر بنزین با کیفیت یورو ۵ تولید و تحویل داده می‌شود.در بحث دریا شش، هفت دستگاه دکل دریایی داریم که تا عمق ۳۰کیلومتری چاه‌ها را حفر می‌کنند.
یکی از نمایندگان مجلس به نام علاءالدین خادم در گفتگو با خبرنگار پارلمانی آنا گفت: “همه فعالیت ها قابل واگذاری نیست و بخشی از فعالیتهای سپاه را بخش خصوصی نمی‌تواند انجام بدهد. سپاه در صنایع پتروشیمی فعال است و پالایشگاه می‌سازد که از توان بخش خصوصی خارج است
اگر یادتان باشد روز ۱۹بهمن حسن روحانی به مردم وعده داد که میخواهیم بافتهای فرسوده را نوسازی کنیم و روی زمینهای تحت سلطه نیروی نظامی یعنی همین سپاه پاسداران دست گذاشت، به همین خاطر بود که عبادالله عبداللهی به ایسنا گفت: «سپاه فعالیت اقتصادی نمی‌کند اما  بالغ بر ۳۰هزار میلیارد تومان از دولت طلب داریم.
در واقع این جنگ و دعوای ثروت بین بالای نظام است که چیزی به مردم اضافه نمیکند، تنها چیزی که به مردم میرسد اشراف به غارت بخش دیگری از میلیاردها تومان از ثروتشان توسط سران حکومت است.
سرانی که جنگ و تعارضشان با هم فقط بر سر بیشتر دزدیدن است.