“اتحاد زندانیان سیاسی را بهتر بشناسیم” بیژن ذوالفقاری

بیژن ذوالفقاری
اتحاد زندانیان سیاسی تنها نهادی است که از بدو تاسیس آن همراه با اساس نامه و خط مشی خود اسامی اعضا ی خود را با اسم و مشخصات واقعی‌ در معرض دید همگان گذاشته است . این نهاد یک شور ۱۱ نفره دارد که در سالهای اولیه با رای مستقیم افراد انتخاب می‌‌شدند و بعدا ورود به شور را برای همگان آزاد گذ اشتیم .
من بیژن ذوالفقاری به عنوان کسی‌ که از اولین روز تاسیس این نهاد عضو و یا در کنار این شور بوده‌ام و در بیشتر جلسات حضور داشتم و در تصمیم گیرهای شور حاضر و ناظر بودم شهادت میدهم که در طی‌ نزدیک به ۵ سال گذشته هیچ تصمیم فردی در این نهاد گرفته نشده و همه ی تصمیمات در یک شور با اغنای اعضا و با آرای مستقیم آنها گرفته میشود . این شور هر هفته از طریق اسکایپ نشست دارد که هر ساله بیش از ۵۰ نشست بر گذار می‌کند شور مرکزی اتحاد زندانیان سیاسی هر ساله در اولین جلسه ی خود یک نفر را به عنوان مسئول شور و ۳ نفر را به عنوان هیأت تحریریه و مسئولیت های دیگر را انتخاب می‌‌کند . که امسال نیز من عضو هیئت تحریریه هستم. موضع گیری در مقابل هر مسئله‌ای هم در اختیار همه ی اعضا ی شور و هم در اختیار هیأت تحریریه است .
پیش نویس هر اطلاعیه‌ای توسط یکی‌ از اعضای تحریریه نوشته و توسط ۲ نفر دیگر تصحیح و یا حذف بعضی‌ قسمت‌ها و یا اضافه کردن قسمت‌های دیگر تعیین تکلیف نهایی می‌‌شود . این سنتی‌ بوده است که از بدو تاسیس در این نهاد ساری و جاری بوده است .
این نهاد اکنون دارای ۱۳۰ عضو است و اعضایی که دارای شغل هستند سالانه موظف به پرداخت حق عضویت هستند . از همین حق عضویتها ما توانسته ایم تا الان علاوه بر مخارج اتحاد مبلغی را به زندانیان آزاد شده در ترکیه و مقداری را هم کمک هر چند ناچیز به مقاومت بکنیم .
با افتخار گزارش می‌‌دهم که موضع گیریها و اطلاعیه‌های ما چندین بار جیغ بنفش اطلاعات رژیم را از تهران تا تبریز در آورده است . همچنین مایلم به اطلاع همگان برسانم که کلیه بیانیه‌های این نهاد مورد استقبال هموطنان قرار گرفته است .
هدف تعریف شده اتحاد زندانیان سیاسی ایران پاسخگوئی به مزدوران و لابی‌های رژیم در هر کجا می‌باشد و بر اساس همین خط مشی ما در تاریخ بیست ودوم بهمن در رابطه با رفراندومی که از طرف ۱۵ نفر امضاء و تبلیغ میشد اطلاعیه‌ای صادر کردیم که مورد استقبال گسترده هموطنان قرار گرفت و البته مورد انتقاد یک نفر دیگر از همو طنان …
غرض از نگارش توضیحات بالا در مورد اتحاد زندانیان سیاسی گزارشی کوتاه از چگونگی شکل گیری و مکانیزم کار و تصمیم گیری است. چون در انتقاداتی که به بهانه آخرین اطلاعیه در مورد رفراندوم در فضای مجازی مطرح شد اتحاد زندانیان سیاسی مورد حمله و سوال قرار گرفت لازم دیدم توضیحاتی بدهم
در اخر یاد اوری میکنم که ما در زمان جنگ تمار عیار با رژیم اخوندی هستم پس بهتر است که تمامی نیرو و توان خودمان را در این جهت به کار بگیریم .
همچنین اسامی اعضاء شور اتحاد زندانیان سیاسی ایران به شرح زیر است : ۱ سعید مقصودی ۲ سیما مرادی ۳ غلامحسین مقبلی ۴ محمد حسین توتونچیان ۵ بیژن ذوالفقار ی ۶ راضیه قدرتی ۷ حسین نیاکان ۸ باران امیری ۹ حسین حسینی‌ ۱۰ جمشید ادهمی ۱۱ یک زندانی مستقر در ترکیه.
بیژن ذوالفقار ی عضو شور و عضو هیئت تحریریه اتحاد زندانیان سیاسی ایران
17 فوریه 2018 /28 بهمن 1396