جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل و نگرانی فرانسه در مورد آزمایش موشکی ایران

Security Councilرادیوفرانسه
در پی گزارشها درباره آزمایش موشکی اخیر در ایران، شورای امنیت سازمان ملل متحد به درخواست آمریکا امروز سه شنبه ۳۱ ژانویه جلسه اضطراری تشکیل میدهد. همزمان، ژان مارک ارو، وزیر امور خارجه فرانسه در ایران از آزمایش های موشکی ایران اظهار نگرانی کرده است. ایران هم در واکنشی، در مورد تنش های جدید در این مورد هشدار داده است.

نیکی هیلی، نمانیده آمریکا در سازمان ملل با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که «در راستای آزمایش موشکی ۲۹ ژانویه توسط ایران، آمریکا خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت شده است.»

خبرگزاری فرانسه می گوید این اولین بار است که دولت تحت رهبری دونالد ترامپ در آمریکا خواستار جلسه درباره ایران شده است.

دنی دانون، نمانیده اسرائیل رد سازمان ملل نیز آزمایش موشکی ایران را «نقض» قطعنامه سازمان ملل خوانده است که هرنوع آزمایش موشک های قابل تجهیز با کلاهک اتمی از سوی ایران را ممنوع می کند.
قرار است بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز ۱۵ فوریه برای دیدار با دونالد ترامپ به آمریکا سفر کند.

از سوی دیگر، ژان مارک ارو، وزیر خارجه فرانسه نیز که به ایران سفر کرده است، صبح امروز در یک کنفرانس خبری مشترک با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران از آزمایش جدید موشکی ایران اظهار نگرانی کرد.

ژان مارک ارو گفت : «فرانسه چندین بار نگرانی خود را در مورد ادامه آزمایش های بالیستیکی از سوی ایران ابراز کرده است.»

خبرگزاری فرانسه از تهران گزارش داده است که محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در واکنشی هشدار داده است که «برنامه های دفاعی ایران که خارج از حوزۀ برجام است، بهانه‌ای برای بازی های سیاسی نشود.».
این خبر بعدا کامل خواهد شد.