در سفر ظریف به کرواسی هیچیک از مقامات این کشور به استقبال وزیر امور خارجه ایران نیامدند

روزنامه وطن امروز در تهران امروز نوشت:‌ پس از اقدام توهین‌آمیز شرکتهای آلمانی در عدم سوخترسانی به هواپیمای محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، حالا در سفر ظریف به کرواسی نیز هیچیک از مقامات این کشور به استقبال وزیر امور خارجه ایران نیامدند.

بر اساس فیلمی که از سفر ظریف به کرواسی منتشر شده است، هیچ‌یک از مقامات کرواسی برای استقبال از وی به فرودگاه نرفته‌اند و تنها محمدرضا صادق، سفیر جمهوری اسلامی در کرواسی و چند مسئول دیگر سفارت در فرودگاه حضور داشته‌اند.

در این فیلم، محمدرضا صادق علت عدم حضور مقامات کرواسی در فرودگاه برای استقبال از ظریف را «سردی هوا» عنوان می‌کند. وی در اینباره به محمدجواد ظریف گفت: «هوا سرد است، اگرنه به استقبال شما می‌آمدند».

فرودگاه مونیخ آلمان از دادن سوخت به هواپیمای ظریف خودداری کرده بود.

به گزارش العربیه، در جریان کنفرانس مونیخ، سوخت هواپیمای ظریف تمام شد، ولی فرودگاه‌های آلمان برای اجتناب از نقض تحریم‌های آمریکا، از دادن سوخت به هواپیمای ظریف خودداری کردند.

این هواپیما به دلیل کمبود سوخت متوقف شده بود و مقامات آلمانی برای جلوگیری از وقوع یک «رسوایی» برای حل مسئله دخالت کنند.

بنا به ادعای خبرگزاری آلمانی دی پی ای، وزارت خارجه آلمان از ارتش این کشور کمک خواست و پس از کمک ارتش آلمان، ظریف توانست خود را به کنفرانس مونیخ برساند.

رئیس بخش انجمن رسانه‌ای کنفرانس مونیخ، گفته تدارک مشارکت ظریف در کنفرانس مونیخ یک «دشواری بزرگ» بود. این مقام آلمانی از دو وزارت‌خانه خارجه و دفاع آلمان برای سوخت‌گیری هواپیمای ظریف درخواست کمک کرده بود.