نگاهی دقیق به بودجه ایران؛ غارت جیب مردم

یادداشتی از حشمت علوی در وبسایت نشریه فوربس

بودجه ایران برای سال مالی ۱۳۹۷ عمدتا از طریق فروش نفت، درآمدهای مالیاتی، فروش اوراق قرضه و حذف یارانه های نقدی تامین می شود.

نفت که منبع طبیعی متعلق به مردم ایران است اکنون به دست ملاهای حاکم خرج ماجراجویی های خارجی می شود.

دولت حسن روحانی مالیات را حدود یازده درصد بالا برده است تا افزایش هزینه های دولتی را از جیب مردم تامین کند.

در بودجه جدید سهم مالیات از درآمدهای نفتی بیشتر شده است.

این غارت جیب مردم توسط ملاهای ایران است.

افزایش اخذ مالیات از مردم در حالی صورت می گیرد که اقتصاد ایران از رکود شدید رنج می برد و صنایع در آستانه تعطیلی کامل قرار دارند.

در هر کشور دیگری با چنین شرایطی از مالیات ها کاسته شده و به صنایع و بخش های تولیدی وام های ضروری داده می شود. با این وجود دولت روحانی تصمیم به افزایش مالیات ها گرفته است.

فروش اوراق قرضه هم شدیدا افزایش خواهد یافت.

آمار نشان می دهد که دولت برای تامین بودجه جدید قصد دارد حدود ۳۰ میلیون نفر را از دریافت یارانه ها محروم کند.

کوتاه کلام این که، اگر مردم تا کنون به شکلی می توانستند اول ماه را به آخر ماه برسانند، از این پس تمام خانواده ها در سراسر کشور با چالش های عمده ناشی از افزایش شدید قیمت ها روبرو خواهند شد.

این نتیجه نهایی سیاست حسن روحانی در تقویت سپاه پاسداران به بهای فقیرتر شدن فقرا و ثروتمندتر شدن ثروتمندان است. این وضعیت آتش را زیر خاکستر زنده نگاه داشته تا جرقه های پیاپی سرانجام به سرنگونی رژیم به دست مردم بیانجامد.

در حالی که واشنگتن سیاست مخرب مماشات با ایران را معکوس کرده است، اروپا باید بفهمد که سرمایه گذاری در ایران نه تنها شرط بستن بر اسب بازنده، بلکه ایستادن در کنار رژیم جنایتکار ملاها و علیه خواست مردم ایران است.