ولی‌عهد سعودی: من و هم‌نسلانم قربانیان تندروی هستیم که سال 1357 شمسی آغاز شد

شاهزاده محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی خود و هم‌نسلانش را «قربانی تندروی» توصیف کرد و گفت این موج از تندروی در سال 1979 آغاز شد.

اشاره ولی‌عهد سعودی به همان سال 1357 شمسی است که در آن انقلاب ایران به پیروزی رسید و نظام کنونی حاکم بر این کشور، روی کار آمد.

شاهزاده محمد بن سلمان با بیان این‌که مدارس سعودی در معرض حمله نفوذی از سوی تندروها قرار گرفت، تاکید کرد که این کشور اجازه نفوذ گروه‌های تندرو را به بخش آموزش نخواهد داد.

ولی‌عهد سعودی در مصاحبه با شبکه آمریکایی CBS که مشروح آن شامگاه یکشنبه 18 مارس پخش شد، تاکید کرد: «اجازه نفوذ گروه‌های تنرو را به بخش آموزش نخواهیم داد».

او در این مصاحبه گفت: «پس از سال 1979، به ویژه نسل من، قربانی تندروی شدیم».

او درباره اقبال سعودی‌ها به شبکه‌های اجتماعی گفت: «همواره سعودی‌ها به سایت‌های شبکه‌های اجتماعی اقبال داشتند و از تکنولوژی استقبال کردند. نمی‌توانم مدعی شوم من علت این پدیده بودم».

شاهزاده محمد بن سلمان ولی‎‌عهد سعودی با تاکید بر این‌که این کشور، گام‌های بلندی در تامین حقوق زنان برداشته اشت گفت: «در تلاشیم تا هرچه سریع‌تر حقوق ماهانه زن و مرد برابر شود».

شاهزاده محمد بن سلمان در این مصاحبه افزود: «بر روی چند ابتکار عمل برای برابری زنان و مردان در حقوق از جمله حقوق ماهانه و مشاغل، کار می‌کنیم».

او توضیح داد: «طی چند ماه اندک آینده، زنان سعودی، نقش‌هایی در رهبر جامعه بر عهده خواهند گرفت. زنان امروز به تمام حقوقی که اسلام تضمین کرده دست یافته‌اند اما پادشاهی سعودی هم‌‎چنان در این زمینه فعالیت می‌کند».

این مصاحبه مفصل را نورا دونیل مجری برنامه 60 دقیقه با شاهزاده محمد بن سلمان در ریاض انجام داده است.

سایت CBS News ولی‌عهد سعودی را به عنوان «یکی از قدرتمندترین رهبران خاورمیانه» توصیف کرده است.در این مصاحبه به روابط سعودی با آمریکا، جنگ یمن و تنش در روابط با ایران هم پرداخته شده است