کشته شدن شش تن از مزدوران نیروی تروریستی قدس در سوریه

مزدوران در سوریهشش تن از مزدوران افغانی و پاکستانی نیروی تروریستی قدس در سوریه به هلاکت رسیدند.

به نوشته رسانه‌های حکومتی مزدوران به هلاکت رسیده که از لشکر موسوم به فاطمیون و زینبیون بودند روز چهارشنبه ششم بهمن در قم به گور سپرده شدند.

حملات شبه‌نظامیان رژیم ایران برای تسلط بر غوطه شرقی دمشق

نظامیان اسد و شبه‌نظامیان رژیم ایران حملات خشونت‌بار و سنگینی علیه مناطق آزاد شده در غوطه شرقی دمشق انجام دادند. همزمان مواضع رزمندگان و مناطق مسکونی را با توپخانه و موشک درهم کوبیدند. رزمندگان در بیانیه‌ای اعلام کردند حملات دشمن را به شکست کشانده‌اند.

گزارشی از تلویزیون اورینت نیوز 13بهمن 95:

این‌جا جبهه‌ای است که چند روز پیش سرگیی لاوروف اعلام کرد اگر دخالت روسیه نبود، طی دو هفته رژیم اسد در دمشق را سرنگون می‌کرد. بعد از کوچ اجباری و برنامه‌ریزی شده اهالی وادی بردا و عین فیجه در شمال غربی دمشق، اکنون نگاهها به منطقه غوطه در شرق پایتخت دوخته شده است. اما وضعیت در غوطه فرق می‌کند. اولین حملات نظامیان اسد و شبه‌نظامیان رژیم، برای پروژه رژیم ایران برای آنها چندان امیدبخش نبود. گروه‌های رزمنده در منطقه، از ناکام گذاشتن حمله گسترده رژیم اسد و شبه‌نظامیان آن از سه محور خبر دادند. این حملات، مناطق حزرمه و میدعانی و جاده بین‌المللی حمص ـ دمشق را هدف قرار داد.

جیش الاسلام در بیانیه‌ای رسمی تأیید کرد رژیم اسد مواضع رزمندگان در جبهه حزرمه را بعد از آن‌که نظامیانش در تهاجم خود شکست خوردند با گاز کلر بمباران کرده است. در این‌جا و با غافلگیر کردن نظامیان اسد، رزمندگان فیلق رحمان و احرار شام نیز در کنار جیش الاسلام قرار گرفتند تا نبردی بزرگ در محور حزرمه را به پیش ببرند. این نبرد با کشته و زخمی شدن دهها تن از عناصر اسد و انهدام یک تانک، چندین موضع تیربار و استحکامات نظامی دشمن پایان یافت.

تلفات و خسارتهای رژیم در محور حزرمه باعث شد این رژیم با صدها نیروی تقویتی دیگر، حمله‌ای را در محور جاده بین‌المللی دمشق- حمص انجام دهد. نظامیان اسد که از پوشش آتش موشکی و توپخانه‌ای برخوردار بودند به‌عملیات پیاده مکانیزه در اطراف حرستا اقدام کردند. اما طولی نکشید که عملیات پیاده- مکانیزه دشمن بعد از دادن تلفات فراوان، در جریان کمین‌گذاری رزمندگان و محاصره چند گروه از آنها، به‌عملیات نجات برای دشمن تبدیل شد. در جریان این درگیرها که عناصر دشمن به‌طور جمعی فرار می‌کردند، 7تن از جمله یک سروان از اهالی قبو در حومه قرداحه در ساحل سوریه به هلاکت رسیدند.

در محور میدعانی نیز رزمندگان با انتشار فیلمهایی، عملیات سد کردن نظامیان اسد و تخریب یک تانک را به نمایش گذاشتند. رزمندگان همچنین موفق شدند تهاجم مشابهی در محله جوبر در شرق دمشق را به شکست بکشانند.

یادآوری می‌شود که تمامی این نبردها در چندین ساعت روی داد و هم‌چنان با وجود اختلاف سلاح و مهمات میان رزمندگان و نظامیان و شبه‌نظامیان رژیم اسد، اما به نظر می‌رسد عنصر تعیین‌کننده در تفاوت میان فرزندان منطقه و مزدوران غریبه که همه آنها شبه‌نظامیان شیعی هستند، برجسته و بارز می‌شود.

در رابطه با آخرین تحولات در غوطه دمشق، یاسر دومانی مدیر دفتر هیأت تبلیغاتی سوریه در حومه دمشق به تلویزیون اورینت گفت:

یاسر دومانی مدیر دفتر هیأت تبلیغاتی سوریه_ حومه دمشق:

شبه‌نظامیان بنیادگرای خارجی هم‌چنان تلاش می‌کنند به غوطه شرقی تهاجم کنند. درگیریهایی میان جیش الاسلام و نظامیان و شبه‌نظامیان اسد در جاده بین‌المللی حمص – دمشق رویداد. نظامیان اسد تلاش کردند پیشروی کنند. آنها با خمپاره شهر دوما را گلوله‌باران کردند. اما این تلاشها به شکست انجامید. درگیری با باندهای اسد از چندین محور از سر گرفته شد. از محور حزرمه و محله جوبر در دمشق.

همزمان با این حملات، گلوله‌باران مناطق با توپخانه و کاتیوشا توسط نظامیان اسد در اطراف غوطه جریان داشت. رزمندگان تمامی تلاشهای دشمن را درهم‌شکسته و تلفات سنگینی بر باندهای اسد وارد کردند. در محور جاده بین‌المللی و همچنین محور میدعانی آمار کشته‌های اسد بالاست. عناصر اسد در میدعانی وارد میادین مین شده که در نتیجه دهها تن از آنها از پای درآمدند. رژیم اسد به‌دنبال این شکستها، به گاز کلر روی آورد و مواضع رزمندگان را با گلوله‌های حاوی این گاز بمباران کرد. نظامیان اسد از سه ماه پیش تلاش می‌کنند که به شهر دوما پایگاه رزمندگان در منطقه، پیشروی کنند اما تمامی این تلاشها به‌طور کامل شکست خورده است. رزمندگان همچنین در محور کراش و منطقه طیبه توانستند پیشروی دشمن را متوقف کنند. در وادی عین ترمه نیز دشمن قصد پیشروی داشت اما این هم شکست خورد و رزمندگان چند نفربر را تخریب کردند.

اورینت نیوز: چه کسانی با رزمندگان در این محورها می‌جنگند؟ ملیت آنها چیست؟ زیرا خبرها حاکیست که شبه‌نظامیان رژیم ایران، نبردها در این منطقه را هدایت می‌کنند آیا این درست است؟

یاسر دومانی مدیر دفتر هیأت تبلیغاتی سوریه_ حومه دمشق:

هنگامیکه از عناصر اسد کشته می‌شوند شما دهها نوع هویت در بین آنها می‌بینی. از عراقی گرفته تا لبنانی و افغانی و بسیاری از مزدوران خارجی هستند که بشار اسد آنها را به این‌جا آورده است. اینها مزدورانی هستند که با پول خریداری شده‌اند.

در محور جاده بین‌المللی دمشق- حمص شبه‌نظامیان رژیم ایران حضور دارند. در محورهای مرج و اطراف آن، باندهای شبه‌نظامی عراقی می‌جنگند. در محور حرستا عربین، حزب‌الله لبنان سرسپرده رژیم ایران حضور دارند و می‌جنگند. در هر محور عناصر مختلفی وجود دارند. همین گروهها حتی به خودشان هم اعتماد ندارند.

شهر التل شاهد دستگیریهای خودسرانه و بازرسیهای گسترده از سوی رژیم اسد است. نظامیان اسد کارتهای هویت جوانان را توقیف می‌کنند. حملات و دستگیری گسترده در داخل دمشق پایتخت سوریه به‌ویژه دستگیری زنان برای اذیت و آزار و فشار بر اهالی بالا گرفته است.

وضعیت انسانی در شهر مضایا و زبدانی فاجعه‌بار است هیچ چیز گیر نمیاید. وضعیت آنها همانند غوطه شرقی است زیرا این مناطق در محاصره قرار دارند.