وزیر دفاع آمریکا: از خارج کردن نیروهایمان از سوریه پشیمان خواهیم شد

جیمس متیس، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که آمریکا از اتخاذ تصمیم خارج کردن سربازانش از سوریه پیشمان خواهد شد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا قصد دارد سربازانش را از سوریه خارج کند.

جمیس متیس، روز پنج‌شنبه 26 آوریل 2018 در جلسه استماع کنگره آمریکا گفت که فرانسه از دو هفته پیش تدارکات نظامی به سوریه ارسال کرده است.

او افزود که اولویت ارتش آمریکا ساخت نیرویی مرگبار است؛ نیرویی که بدون آن به دست آوردن پیروزی در نبردهای آینده ناممکن است. به گفته او بودجه ارتش آمریکا در سال 2018/2019 این امکان را فراهم می‌آورد.

وزیر دفاع آمریکا داشتن نیروی بازدارنده اتمی نیرومند تاکید کرد و هشدار داد: «هر کس آمریکا را به چالش بکشد، بدترین روزهایش را تجربه خواهد کرد.»

متیس درباره نیاز روزافزون ارتش آمریکا به منابع مالی برای رویارویی با اوضاع خاورمیانه به این موضوع اشاره کرد که بودجه جدید ارتش آمریکا شامل افزایش حقوق سربازان آمریکایی است.

او گفت که همپیمانان آمریکا در حال حاضر سهم مالی خود در هزینه‌های دفاعی را می‌پردازند. متیس برای نمونه به حمله نظامی علیه داعش در سوریه و عراق اشاره کرد که در آن 47 کشور مشارکت دارند.

به گفته ژنرال جمیس متیس وزارت دفاع تحت نظر او فرهنگ تفحص درباره درستی هزینه‌ها را نهادینه خواهد کرد و وزارت دفاع اولین گزارش مالی در تاریخ خود را منتشر خواهد کرد.

او همچنین گفت که وزرات دفاع با موضوع آزارهای جنسی در ارتش به شدت مبارزه خواهد کرد و اجازه نخواهد داد افرادی در ارتش قربانی آزارهای جنسی شوند.