با تصویب کنگره.. مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا شد

مایک پمپئو وزیر خارجه پیشنهادی دونالد ترامپ با کسب موافقت کنگره به عنوان وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری‌ها کنگره آمریکا پنج‌شنبه 26 آوریل پس از دو جلسه رایزنی پیشنهاد دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری این کشور مبنی بر گماشتن مایک پمپئو در پست وزیر خارجه را به تصویب رساند.

به گزارش العربیه رئیس‌جمهوری آمریکا در 13 مارس با یک پیامک توئیتری رکس تیلرسون وزیر خارجه خود را که در سفر آفریقایی بود از کار برکنار و مایک پمپئو رئیس سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (CIA) را برای تصدی پست وزارت خارجه معرفی کرد.

پس از آن ترامپ طی اظهاراتی در این باره گفت با ریکس تیلرسون وزیر خارجه برکنار شده‌اش در خصوص «توافق هسته‌ای ایران» اختلاف نظر داشته است و افزود که شخصا تصمیم به برکناری تیلرسون گرفته و با کسی در این زمینه مشورت نکرده است.

وی در ادامه تاکید کرده بود که از این به بعد مایک پمپئو رئیس سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا سکان وزارت خارجه این کشور را به دست خواهد گرفت و از تیلرسون بواسطه خدماتی که انجام داده تشکر کرد.

ترامپ همچنین خطاب به خبرنگاران گفته بود که پمپئو با او تطابق فکری و ارتباط نزدیک و قوی دارد، و خاطرنشان کرد: «انتصاب پمپئو به عنوان وزیر خارجه هم‌پیمانی ما را در رویارویی با دشمنانمان تقویت خواهد کرد».