با وجود منع ورود ایرانیان به آمریکا همسر و فرزند سعید امامی آزادانه به آمریکا می روند ؛ انجمن دفاع از قربانیان خشونت چیست و چکار می کند ؟

فهیمه دری نوگورانی و مهدی امامی در تاریخ ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۶ در نمایشگاه عکسی تحت عنوان Iran unveiled در برکلی کالیفرنیا شرکت داشتند.
در این نمایشگاه، که عکس هایی از تنی چند از عکاسان  ایرانی به نمایش گذاشته شده بود.  فهیمه دری همسر سعید امامی  و فرزندش هم شرکت داشتند .
فهیمه دری به تصدیق جمهوری اسلامی و بسیاری از نهادهای حقوق بشری هم در وزارت اطلاعات فعالیت داشته و هم در دهه ۶۰ خورشیدی در سپاه پاسداران عضویت داشته و بر اساس قوانین مهاجرتی آمریکا ورود هر عضو ولو سابق نهادهای امنیتی و نظامی سپاه پاسداران به آمریکا ممنوع است .
موضوع حتی در جایی عجیب تر می شود که بسیاری از ایرانیانی که دوره خدمت نظام وظیفه را نیز در سپاه گذرانده اند هم برای ورود به آمریکا مشکلاتی دارند.

اما این دو در آمریکا چه می کردند ؟
انجمن دفاع از قربانیان خشونت  که این دو را برای شرکت در این نمایشگاه فرستاده اند را علیرضا طاهری مجد از مدیران  وزارت اطلاعات  در دهه هفتاد خورشیدی تاسیس نموده .

یک سازمان به ظاهر غیر دولتی که در تهران دفتر مرکزی آن است و در قم و اصفهان و شیراز هم فعالیت دارد .

علیرضا طاهری مجد در دهه هفتاد از مدیران اداره کل قضایی وزارت اطلاعات و رابط وزارت اطلاعات و دادگاه انقلاب بوده.

این انجمن از مجموعه انجمن های اقماری و پوششی وزارت اطلاعات است که هر از گاهی به عنوان یک گروه مردم نهاد به خارج از کشور می آیند و در نشست های شورای حقوق بشر  سازمان ملل متحد و یا دیگر نهادهای بین المللی به عنوان یک گروه مردمی سخنرانی می کنند .

سازمان هایی که بتوانند در مجامع بین اللملی شرکت کنند و به نوعی هم آبرو برای جمهوری اسلامی بخرند و هم نشان دهند که در جمهوری اسلامی فعالیت های مدنی انجام می گیرد و هم چهره جمهوری اسلامی را تلطیف کنند.

در بسیاری از نشست های بین المللی  این انجمن مترجم این انجمن  همسر سعید امامی هست .

موضوع حتی به سخنرانی و شرکت در نمایشگاه ها و یا اجلاس بین المللی ختم نمی شود ، انجمن دفاع از قربانیان خشونت در سال ۲۰۱۷ میلادی ۵۰۰ هزار یورو از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای ترویج حقوق بشر و مبارزه با بازداشت های خودسرانه و معاضدتهای حقوقی برای قربانیان بازداشت های خودسرانه در قبال پروژه های مختلف گرفته است .

بعید به نظر می رسد کارشناسان اتحادیه اروپا و ی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد همسر سعید امامی و سوابق وی را ندانند !

منبع خبر:ایران بریفینگ