اهدای جایزه آزادی بیان به صادق زیبا کلام منجی دیکتاتور یک طنز تلخ

آژانس ایران خبر
صادق زیبا کلام مواجب بگیر اصلاحات جناح سوپاپ اطمینان نگهدارنده حکومت، پس از اینکه جایزه خنده دار اعتراف به ولایت‌مدار بودن را گرفت گفت « با تمام وجود از نظام دفاع می‌کنم و اگر پایش بیفتد، اسلحه هم دست می‌گیرم و از نظام دفاع می‌کنم که سقوط نکند! (حتی اگر) در نتیجه خیزش مردم باشد!

صادق زیبا کلام بارها در مصاحبه‌هایش عنوان کرده است که تا پای جان از نظام جمهوری اسلامی دفاع و اگر نهادهای اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی از او بخواهند سکوت کند و با رسانه‌های خارجی مصاحبه‌ نکند، حتما اطاعت می‌کند. کاربران این گفته‌های او را مخالف آزادی بیان می‌دانند.

«ایران وایر» از زیباکلام درباره جایزه دویچه وله و انتقاداتی که به خاطر گرفتن این جایزه مطرح می‌شود، پرسیده‌ است.

عده‌ای از کاربران شبکه‌های مجازی به این که جایزه آزادی بیان دویچه وله به شما تعلق گرفته است، انتقاد کرده‌ و هشتگ راه انداخته‌اند. فکر می‌کنید این انتقادها برای چیست؟

عده‌ای معتقدند که هیچ امیدی به آینده این نظام نمی‌رود و این نظام اصلاح‌ناپذیر نیست. بنابراین، می‌گویند به جز برکناری این نظام، آلترناتیو دیگری نداریم. آن‌ها نه تنها به خاطر گرفتن جایزه دویچه وله من را محکوم می‌کنند بلکه به خاطر نقش‌ من در انتخابات ریاست جمهوری در سال گذشته و یا در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۹۴ من را سرزنش و به وابستگی به نظام، به رژیم و به سیستم متهم می‌کنند. سوالات درستی هم می‌پرسند. من این انتقادها را می‌پذیرم. راستش هر چه فکر می‌کنم، واقعا رویم نمی‌شود توی چشم مردم نگاه کنم و بگویم بیایید سال ۹۸ در انتخابات شرکت کنید.

مجدد از وی سوال میشود: شما بارها در مصاحبه‌هایتان گفته‌اید من در هر شرایطی از نظام دفاع می‌کنم؛ احتمالا به این دلیل شما را مهره نظام می‌دانند.
صادق زیبا کلام: امروز، شانزدهم اردیبهشت ۹۷، باز هم می‌گویم من با تمام وجود از نظام دفاع می‌کنم و حتی یک قدم هم جلوتر می‌آیم و خیلی آشکار و صریح می‌گویم که اگر این نظام در معرض سقوط قرار بگیرد. منظورم از این نظام، همین مجلس شورای اسلامی، همین مقام معظم رهبری، همین شورای نگهبان، همین روزنامه کیهان و مابقی است.
اگر همین نظام دچار بحران شود و من ببینم در شرف سقوط است که یا در نتیجه خیزش مردم در داخل کشور و یا حمله امریکا، اسراییل و.. به کشور باشد، من شرمنده شما و شرمنده خیلی از مردم ایران هستم، ولی با تمام وجود از نظام دفاع می‌کنم. من از اسلحه و فشنگ و…متنفرم اما اگر پایش بیفتد، اسلحه هم دست می‌گیرم و از نظام دفاع می‌کنم که سقوط نکند.
پ. ن:‌ منجیان دیکتاتور این حرف را باید آویزه گوش کنند که اصلاح طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا و روز روزش احتمالا فرصت این کارها را نخواهند یافت. زیرا که تمامست ماجرا!