وزیر دفاع ایران : قدرت موشکی خود را ارتقاء می‌دهیم

سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران، روز چهارشنبه ۹ می ۲۰۱۸ با انتقاد از خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای، گفت که ایران قدرت دفاعی خود را تقویت کرده و توان موشکی خود را ارتقاء خواهد داد.

خبرگزاری تسنیم گزارش کرد، امیر حاتمی در جمع مدیران وزارت دفاع سخنرانی کرده و گفت که خروج آمریکا از برجام از ماه‌ها قبل قابل پیش‌بینی بود.

او از خروج آمریکا از برجام انتقاد و ادعا کرد چنین اقداماتی سبب تزلزل اعتماد به آمریکا در صحنه بین‌الملل خواهد شد. حاتمی در ادامه توضیح داد : « این کشور طی ۴۰ سال گذشته علیه ملت ایران در برهه های مختلف توطئه و دسیسه چینی کرده و مواضع خصمانه اخیرشان در خروج از برجام، مهر تاییدی بر اقدامات خباثت آمیز علیه کشورمان بود.»

وزیر ایران درباره موضع کشورش در قبال خروج آمریکا از توافق هسته‌ای گفت: « به ملت شریف ایران اسلامی و رهبر فرزانه و دولت خدمتگزار قول می دهیم که قدرت دفاعی را روز به روز تقویت کنیم و قدرت موشکیمان را به کوری چشم بدخواهان این ملت طبق برنامه ارتقاء خواهیم داد».

امیر حاتمی افزود: «ملت رشید ایران امروز در دنیا دارای اقتدار، عزت و احترام ویژه ای است و در مقابل هرگونه تضییع حقوق خود قاطعانه خواهد ایستاد و سر تعظیمی در مقابل هیچ کشوری فرو نخواهد آورد».

به گزارش خبرگزاری ایسنا وزیر دفاع ایران روز چهارشنبه در دیدار با اعضای فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس مجلس این کشور نیز تاکید کرده کسی نمی‌تواند ایران را تهدید نظامی کند و گفت: «دشمنان دیگر سخنی از گزینه های نظامی مطرح نمی کنند».

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا شامگاه سه‌شنبه ۸ می ۲۰۱۸ اعلام کرد از توافق هسته‌ای خارج می‌شود. او با امضاء فرمانی دستور داد تحریم‌ها علیه ایران به حالت سابق بازگردد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا چهارشنبه ۹ مه نیز گفت که ایران باید راه مذاکره را در پیش گیرد، وگرنه اتفاق دیگری خواهد افتاد.

ترامپ با بیان این‌‌که تحریم‌های آمریکا علیه ایران به زودی اعمال خواهد شد، تاکید کرد: «در صورتی که ایران برنامه اتمی خود را از سر گیرد، با پیامدهای وخیمی مواجه خواهد شد».