پاسخ تند دولت به مجلس خبرگان: آنها که باید عذرخواه ملت باشند، طلبکارانه به دستاوردهای ملی می تازند

«دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت» به بیانیه روز گذشته احمد جنتی (مجلس خبرگان) واکنش نشان داد. احمد جنتی از دولت خواسته بود به خاطر خسارت‌های برجام از مردم عذرخواهی کند. دولت در واکنش گفته: متأسفانه آنان که باید عذرخواه مواضع نادرست خود در گذشته باشند، طلبکارانه به دستاوردهای ملی می‌تازند.

ایرنا
شورای اطلاع رسانی دولت در اطلاعیه ای تاکید کرد مذاکرات و توافق هسته ای، در چارچوب قانون اساسی و اختیارات رئیس جمهوری و مصوبات شورای عالی امنیت ملی بوده و افزود: متأسفانه آنان که باید عذرخواه مواضع نادرست خود در گذشته باشند ، طلبکارانه به دستاوردهای ملی می تازند.

در این اطلاعیه آمده است: این روزها ، برخی گروه‌ها و شخصیت‌های محترم ، در مورد اعلام خروج آمریکا از برجام اظهار نظر کرده و بیانیه صادر می‌کنند. دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت لازم می‌داند جهت تنویر افکار عمومی در این موقعیت حساس، موارد مهمی را به استحضار ملت شریف ایران برساند.

در چنین شرایط خطیری که وحدت ملی یک ضرورت است، سوال این است که حمله به دولت و تخریب دستاوردهای کشور که همراه با افزایش قدرت دفاعی و تقویت جایگاه منطقه‌ای ایران به دست آمده است، همصدائی با چه جریانی و ریختن آب به آسیاب چه کسانی است ؟

شورا اطلاع رسانی دولت تاکید کرد: متأسفانه آنان که باید عذرخواه مواضع نادرست خود در گذشته باشند ، طلبکارانه به دستاوردهای ملی می تازند و حاضر نیستند به این سوال پاسخ دهند که خسارت‌های تحریم ظالمانه بر ملت ایران چه میزان بوده و برای پیش گیری به موقع از آن خسارت‌ها چه کرده اند؟

در این اطلاعیه اضافه شده است: آنها هیچ گاه حاضر نیستند از ناتوانی خود در ارائه راه‌های جایگزین برجام سخن بگویند و صادقانه بابت رویکرد غلط و کارشکنی های خود در روند پیشرفت کشور ، از ملت عذرخواهی کنند. آنها در تعارضی آشکار ، هم دلواپس حضور آمریکا در برجام بوده‌اند و هم شاکی خروج آمریکا از برجام. مدیریت مسئولانه کشور ، عرصه تناقض گوئی نیست ؛ بلکه نیازمند تصمیم قاطع و عمل شجاعانه است.

شورای اطلاع رسانی دولت خاطرنشان کرد: در شرایط حساس کنونی که بار دیگر ، دولت زیاده خواه امریکا ، زبان به تهدید ایران گشوده است، از همه شخصیت‌ها و گروه‌های وفادار به انقلاب اسلامی انتظار می‌رود که با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری ، به انسجام و وحدت ملی مدد رسانند و با حمایت از مواضع دولت در صحنه بین المللی ، به جهانیان نشان دهند که مردم ایران یکپارچه و یک صدا ، در مقابل ناقضان عهد، ایستادگی و از حقوق خود دفاع خواهند کرد.