شورای امنیت سه‌شنبه دربارۀ کشتار مردم غزه توسط اسرائیل، جلسه اضطراری تشکیل می‌دهد

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز سه شنبه ۱۵ می ۲۰۱۸ دربارۀ کشتار مردم غزه توسط ارتش اسرائیل، جلسه اضطراری تشکیل خواهد داد.
به گزارش کانال تلویزیونی «الحدث» نمایندگان دائم سعودی، فلسطین و کویت در مقر سازمان ملل متحد در کنفرانسی مشترک خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت در باره قتل عام روز دوشنبه غزه شدند.

ریاض منصور، سفیر فلسطین اعلام کرد، نمایندگی دیپلماتیک فلسطین درنیویورک طی نامه‌ای به مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواستار تحقیق  در باره  کشتار روز دوشنبه مردم فلسطین در غزه شد.

سفیر فلسطین در سازمان ملل متحد «رفتارهای وحشیانه ارتش اسرائیل» را در برخورد با تظاهر کنندگان فلسطینی محکوم کرده خواستار مجازات عاملان این اعمال وحشیانه و دفاع جامعه بین المللی از غیر نظامیان فلسطینی شد».

ریاض منصور، سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل متحد گفت، بلافاصله پس از این کنفرانس خبری به همراه «عبدالله المعلمی» همتای سعودی خود مشترکا با رئیس شورای امنیت سازمان ملل دیدار خواهند کرد.

ریاض منصور رویداد غزه را «جنایت جنگی» دانست که باید به آن از طریق راهکارها و ابزارهای ویژه قوانین بین الملل رسیدگی شود.

وی کشتار مردم غیر نظامی و بی دفاع فلسطین توسط ارتش اسرائیل همزمان با اقدام تحریک آمیز ایالات متحده در افتتاح سفارت خود در شهر قدس را «روزی نکبت بار برای فلسطینیان» دانست.

سفیر فلسطین در ادامه افزود: آنها خیال می کنند که با انتقال سفارت به شهر قدس زمینه را برای صلح فراهم می‌کنند غافل از اینکه با این اقدام خود نارضایتی‌ها و کینه‌ها را بیش از پیش افزایش می دهند».

وی با اشاره به احتمال برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت در اسرع وقت دربارۀ کشتار غزه بر ضرورت پایبندی این شورا به تعهدات خود در این رابطه تاکید کرد.

وی همچنین اعلام کرد رهبران فلسطینی شامگاه دوشنبه ۱۴ مه تشکیل جلسه می‌دهند تا در این زمینه قطعنامه‌های شورای قانون گذاری فلسطینی مبنی بر ارجاع جنایات علیه غیرنظامیان فلسطینی به دادگاه جنایت‌های بین المللی را به مورد اجرا بگذارند.

منابع فلسطینی، روز دوشنبه اعلام کردند که در در جریان تظاهرات موسوم به «العوده الکبری: بازگشت بزرگ» فلسطینی‌ها که از ۶ هفته پیش در مرز غزه اسرائیل و همزمان با اعلام تصمیم ایالات متحده آمریکا مبنی بر انتقال سفارت واشنگتن به بیت‌المقدس آغاز شد، ۴۱ فلسطینی کشته و بیش از ۱۷۰۰ تن دیگر زخمی شدند.