حسن نصراله در لیست ترویستی آمریکا و پادشاهی عربستان

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه ۱۶ می ۲۰۱۸ تحریم‌هایی جدیدی علیه افراد مرتبط با حزب الله لبنان اعمال کرد.

در بیانیه‌ای که وزارت امور خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا صادر کرد، نام افراد مرتبط با حزب‌الله لبنان که تحریم‌های جدید دامن آنها را می‌گیرد، درج شده است.

حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان و نعیم قاسم معاون او از جمله افرادی هستند که تحریم‌های جدید آمریکا شامل آنها می‌شود.
پادشاهی سعودی حسن نصرالله رهبر حزب‌الله را به فهرست تروریسم افزود

پادشاهی عربی سعودی با همکاری ایالات متحده آمریکا و کشورهای عضو مرکز مبارزه با تامین مالی تروریسم روز چهارشنبه ۱۶ می ۲۰۱۸ نام حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان را به فهرست تروریسم افزود.

ساعاتی پس از وضع تحریم‌های جدید آمریکا علیه حزب‌الله لبنان و افراد مرتبط با آن، پادشاهی عربی سعودی نام ۱۰ تن از افراد مرتبط با حزب‌الله را به فهرست تروریسم این کشور افزود.

این ۱۰ نفر در دو گروه ۵ نفره تقسیم می‌شوند که گروه اول شامل اعضای شورای رهبری حزب‌الله لبنان است و مسئولیت اتخاذ تصمیم‌های حزب را بر عهده دارد. در این گروه نام حسن نصرالله، نعیم قاسم، محمد یزبک، حسین خلیل و ابراهیم امین السید ذکر شده است.

گروه ۵ نفره دوم نیز شامل افراد و نهادهایی است که با فعالیت‌هایی در ارتباط هستند که از “اقدامات تروریستی” حزب‌الله لبنان حمایت می‌کنند. این افراد و نهادها شامل طلال حمه، علی یوسف شراره، مجموعه الطیف، حسن ابراهیمی و شرکت تجارت و پیمانکاری ماهر است.

براساس سیستم مبارزه با جرایم تروریستی و تامین مالی تروریسم در پادشاهی عربی سعودی که با شماره “أ/۲۱” و در تاریخ اول نوامبر ۲۰۱۷ در راستای قطعنامه شمار ۱۳۷۳ سازمان ملل صادره در سال ۲۰۰۱ که تروریست‌ها و حامیان تروریسم و اقدامات تروریستی را هدف قرار می‌دهد، پادشاهی عربی سعودی اقدام به درج نام این افراد و نهادها در فهرست تروریسم کرد.

تصمیم به افزودن این افراد به فهرست تروریسم با همکاری ایالات متحده آمریکا به عنوان همکار اصلی مرکز مبارزه با تامین مالی تروریسم و همچنین همه اعضای این مرکز شامل کشورهای پادشاهی بحرین، کویت، عمان، قطر و امارات متحده عربی اتخاذ شد.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه ۱۶ می ۲۰۱۸ تحریم‌هایی جدیدی علیه افراد مرتبط با حزب‌الله لبنان وضع کرد. سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان و نعیم قاسم معاون از جمله افرادی هستند که تحریم‌های جدید آمریکا شامل آنها می‌شود.