سفیر آمریکا در عراق: ترامپ حاضر به دیدار با حیدر عبادی نیست

سفیر آمریکا در عراقدبی-العربیه.نت فارسی

داگلاس آلن سیلمان، سفیر آمریکا در عراق روز شنبه 4 فوریه 2017 به مقامات عراقی اطلاع داد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریکا نمی خواهد با حیدر عبادی نخست وزیر عراق دیدار کند.

عدم رغبت دونالد ترامپ برای ملاقات با حیدر عبادی زمانی از سوی سفیر آمریکا اعلام می شود که نخست وزیر عراق سخت تلاش می کند که با تیم جدید دولت  آمریکا دیدار کند . عبادی در نظر داشت تا برای تبریک گفتن به دونالد ترامپ برای پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری به واشینگتن سفر کند و با تیم جدید در کاخ سفید ملاقات کند اما سفیر آمریکا در عراق به حیدر عبادی اطلاع داد که ترامپ دوست ندارد او را ملاقات کند.

دونالد ترامپ دولت کنونی عراق را دولتی بی اراده و دست نشانده جمهوری اسلامی ایران می داند .او بارها این جمله را تکرار کرده که دولت اوباما عراق را به صورت مجانی تقدیم ایران کرد.

کارشناسان می گویند که عدم رغبت ترامپ برای دیدار با عبادی از اول مشخص بود به خصوص که رئیس جمهوری آمریکا بارها از نفوذ بی حد و حصر ایران در عراق انتقاد کرده است.

به گفته ترامپ ایالات متحده آمریکا سه تریلیون دلار بر عراق هزینه کرده است اما دولتمردان کنونی این کشور را  دو دستی تقدیم ایران کردند.

رئیس جمهوری جدید آمریکا روز جمعه در حساب توئیتر خود نوشت: «ایران با آتش بازی می کند، باراک اوباما رئیس جمهوری سابق با ایرانی‌ها خیلی مهربان بود قدر او را ندانستند، اما من مثل او نیستم.»

وی روز پنج شنبه در توئیت دیگری نوشته بود: «ایران همچنان به فکر نفوذ بیشتر و بیشتر در عراق است در حالی که این ایالات متحده بود که سه تریلیون دلار در این کشور خرج کرد.»