خالد بن سلمان خطاب به ظریف: نظام ایران پیشینه‌ای در حمایت از تروریسم دارد

شاهزاده خالد بن سلمان سفیر سعودی در آمریکا پنجشنبه 5 ژوئیه در پاسخ به توئیت محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت که نباید گذشته طولانی نظام ایران در حمایت از تروریسم و آشوب در منطقه و جهان را فراموش کرد.

سفیر سعودی در واشینگتن افزود که نظام ایران طبق عادت تلاش می‌کند هنگامی که به اقدامی تروریستی متهم می‌شود، خود را تبرئه کند.

او با اشاره به متهم شدن دستگاه‌های امنیتی ایران به تلاش برای بمب‌گذاری در نشست سازمان مجاهدین خلق در پاریس ادامه داد: «آن‌چه روی داد، یک قسمت از سریال طولانی جنایت‌های نظامی ایران است. جواد ظریف تنها یک نقاب است که ناامیدانه تلاش می‌کند جنایت‌های این نظام را مخفی کند».

Khalid bin Salman خالد بن سلمان

@kbsalsaud

النظام الایرانی کعادته یدعی البراءه حینما یتم الکشف عن أنشطته الإرهابیه، یجب ان لا ننسى التاریخ الطویل لهذا النظام فی دعم الاٍرهاب والفوضى فی منطقتنا والعالم. ما حدث مجرد حلقه من مسلسل طویل من الجرائم الإیرانیه، وجواد ظریف مجرد قناع یحاول بائساً إخفاء جرائم النظام الایرانی.

Javad Zarif

@JZarif

How convenient: Just as we embark on a presidential visit to Europe, an alleged Iranian operation and its “plotters” arrested. Iran unequivocally condemns all violence & terror anywhere, and is ready to work with all concerned to uncover what is a sinister false flag ploy.

پیش از این محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با انتشار توئیتی، بازداشت یک دیپلمات ایرانی در اروپا به اتهام برنامه‌ریزی برای بمب‌گذاری در نشست سازمان مجاهدین خلق در پاریس را «طرحی جعلی» توصیف کرده بود.

وزیر امور خارجه ایران نوشته بود: «در حالی که به همراه رئیس‌جمهوری سفر به اروپا را آغاز می‌کنیم، عملیات مورد ادعای ایران ظاهر شده و عاملانش دستگیر می‌شوند».

او افزود: «ایران به وضوح تمام چهره‌های خشونت و تروریسم را در هرجا که باشد، محکوم کرده و آماده است با تمام طرف‌های ذی‌ربط برای فاش شدن جزئیات این طرح جعلی و شرور، همکاری کند».

اسد الله اسدی دبیر سوم سفارت ایران در اتریش به اتهام برنامه‌ریزی برای بمب‌گذادری در نشست سازمان مجاهدین خلق، در جنوب آلمان دستگیر شد.

دادستانی بلژیک هم از خنثی کردن «حمله‌ای تروریستی» خبر داد که قرار بود کنفرانس مجاهدین خلق در پاریس را هدف قرار داد. دو شهروند ایرانی-بلژیکی که بمبی به این منظور همراه خود داشتند، در این رابطه دستگیر شدند.

تحقیقات و دستگیری‌ها در این زمینه همچنان ادامه دارد.