واکنش شدید رئیس جمهوری آمریکا به تهدیدهای روحانی

 ترامپ،

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا شامگاه دوشنبه 23 ژوئیه در واکنش به سخنان تهدیدآمیز روز گذشته حسن روحانی، گفت، از تهدید ایالات متحده برحذر باش و اگر نه با پیامدهایی مواجه خواهید شد که کمتر کسی در طول تاریخ با آن مواجه شد».

به گزارش العربیه، رئیس جمهوری آمریکا در پیامی شدید اللحن و به شدت تهدیدآمیز در حساب خود بر شبکه اجتماعی تویتر خطاب به تهدیدهای اخیر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران گفت:« از تهدید ایالات متحده بر حذر باش در غیر این صورت با عواقبی مواجه خواهی شد که کمتر کسی در طول تاریخ با آن مواجه شد».

دونالد ترامپ همچنین افزود:«ما دیگر کشوری نیستیم که با حرف‌های بی‌معنای شما که سرشار از خشونت و مرگ است، سهل انگارانه برخورد کنیم ، مواظب باشید».

ترامپ در ادامه پیام خود تاکید کرد:« ما دیگر هرگونه تهدید مجدد علیه ایالات متحده آمریکا را نخواهیم پذیرفت».
پمپئو: واشنگتن از تهدیدهای ایران هراسی ندارد

مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا نیز شامگاه یکشنبه به وقت ایالات متحده آمریکا در سنخرانی خود در کتابخانه دونالد ریگان رئیس جمهوری پیشین آمریکا در «سمی ولی» و در اشاره به تحریم‌های کشورش علیه صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران، خطاب به مردم ایران گفت:« واشنگتن هیچ هراسی ندارد ‌که تحریم‌های شدیدی را علیه رژیم ایران اعمال کند».

وزیر خارجه آمریکا در ادامه وجود رژیم ایران را همچون «کابوسی» دانست که بر روی مردم ایران سایه افکنده است.

پمپئو در سخنرانی خود خطاب به ایرانیان مقیم ایالت کالیفورنیا گفت:«ثروت‌های هنگفتی که رهبران ایران چپاول کرده‌اند و فسادی که در آن غوطه‌ور هستند نشان از این دارد که کشور ایران نه به وسیله یک حکومت بلکه توسط یک گروه مافیایی اداره می شود».

پمپئو حسن روحانی رئیس جمهوری ایران و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه این کشور را دو همچون نقاب فریبنده‌ای توصیف کرد که رژیم آخوندی فریبکار از آنها برای گول زدن جهان استفاده می‌کند.
حمایت آمریکا از فریادهای مردم ایران

مایک پمپئو بر حمایت خود از تظاهرکنندگان معترض در ایران تاکید کرد و گفت:« این موضوع به ایرانی‌ها بر می‌گردد که چگونه سرنوشت خود را که برای مدتی طولانی مورد بی اعتنایی قرار گرفته است، رقم بزنند»

پمپئو همچنین افزود که ایالات متحده آمریکا امیدوار است کلیه کشورهای جهان تا روز 4 نوامبر سال جاری واردات نفت خام خود از ایران را «تا جایی که ممکن است به صفر برسانند» و هشدار داد در صورتی که کشورها به این موضوع پایبند نباشند خود را در معرض تحریم‌های شدید ایالات متحده آمریکا قرار خواهند داد.

وی همچنین در ادامه تاکید کرد ایالات متحده آمریکا برای مردم ایران در داخل و ایرانیان مقیم خارج در سرتاسر جهان یک شبکه تلویزیونی و کانالی رادیویی به زبان فارسی با برنامه پخش 24 ساعته و علاوه بر آن ابزارهایی دیجیتال و نرم‌افزارهایی برای ارتباط دسته جمعی بین آنها و به منظور دسترسی به مردم ایران و ارتباط آنها با خارج راه اندازی خواهد کرد.
هشدار ظریف و روحانی از خطر تجزیه ایران

حسن روحانی روز یکشنبه 22 ژوئیه نسبت به استراتژی دونالد ترامپ در مقابل ایران هشدار داد و به تعبیر خودش گفت:« ایالات متحده آمریکا بنای استراتژی خود را بر اعمال تحریم‌ها، سرنگونی و تجزیه ایران نهاده است».

رئیس جمهوری ایران در دیدار با سفرا و دیپلمات‌های کشورش در تهران به تعبیر خودش رویارویی نظامی احتمالی بین ایران و ایالات متحده آمریکا را «مادر جنگ‌ها» توصیف کرد و مذاکرات با واشنگتن در شرایط کنونی را «تسلیم» از طرف ایران دانست.