آتنا دائمی: در سوگ اقبال مرادی معلوم شد تروریست چه کسانی هستند

باخبر شدم که اقبال مرادی پدر زندانی سیاسی زانیار مرادی توسط عده ای ترور و کشته شده است.

این که ترور از سوی چه کسانی انجام شده است و با چه نیت و هدفی جان این پدر دردمند را هفت بار نشانه رفته اند خود بحثی است که می بایست مورد بررسی دقیق قرار گیرد و در هر حال به شدت محکوم است.

مشخص شد که چه کسانی تروریست حقیقی هستند و چه کسانی تروریست معرفی و سالهاست زندانی و اعدام می شوند.

اقبال مرادی را سال‌ها پیش شناختم و همواره شاهد زحمات وی برای فرزند عزیزش که محکوم به اعدام است و همچنین دیگر زندانیان سیاسی کرد از جمله برادر زاده خویش لقمان ومهم تر از همه مجاهدت هایش برای وطنش بودم .

برای من اقبال مرادی همیشه قابل احترام بوده چرا که هم ابهت و مهربانی پدرانه اش را خیلی دوست داشتم و هم عزم و اراده اش را در مبارزه برای آرمانش با وجود فرزند زندانی محکوم به اعدامش نظاره گر بودم.

حال اما کشته شد و داغ بزرگی بر دل فرزندش زانیار و خانواده رنج کشیده اش و ملت شریف کردستان و ما نهاد!

زانیار مرادی و به همراه پسر عموی خویش لقمان وقتی که جوان ۲۰ الی ۲۱ ساله بود دستگیر و سریعا و بدون دادرسی عادلانه و دقیق به اعدام محکوم شد و حال حدود ده سال است که در زندان به سر می برد.

از بی عدالتی ها در پرونده اش همین که وقتی شاهدانی دال بر بی گناهی زانیار و لقمان حاضر به شهادت در دادگاه شدند، در آن هنگام که بحث مرگ و زندگی جوانانی بی گناه در میان بود، به سبب زن بودن یکی از شاهدان عینی شهادت آنها توسط قاضی پذیرفته نشد! از ظلم در پرونده اش همین بس که او در واقع گروگانی پیش نیست برای پیشبرد اهدافی شوم!

زانیار از جمله زندانیانیست که دهمین سال از حبس ناعادلانه اش را با سربلندی و عزت و افتخار پشت سر می گذارد و از تواضع و فروتنی و شکیبایی وی هر چه بگوییم و بگویند کم است.

او را با جوانی اش و آرزوهایش پشت میله ها حبس و حکم تازیانه ای بر روان خود و خانواده‌اش کردند و چشم انداز زندگی آینده اش را مرگی نحس قرار دادند و حالا خبر کشته شدن پدرش مواجه شد در حالی که سال ها از دیدن او و مادرش محروم بوده است.

هنوز دلنوشته ای برای مادرش و کابوسش از صدای چکمه سربازها برای به سوی دار بردنش را از حفظم!

برای او با تمام وجود بابت این غم بزرگ غمگینم اما با شناختی که از او دارم می دانم با متانت و بزرگی و صبری کم‌نظیر همچون تمام این سالیان سرو وار می ایستد و این مرگ تلخ و در عین حال شیرین برای مبارزی چون اقبال مرادی را به خانواده شریف وی و مردم عزیز کردستان و خصوصا زانیار مرادی تسلیت عرض می کنم.

در تمام این سالیان او را به طرق مختلف اعدام کردید، کافیست او را به حال خود بگذارید و رهایش کنید!

آتنا دائمی فعال حقوق بشر – بند زنان اوین ۹۷/۴/۲۹