تهران: توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه

 تهران چهارراه ولیعصر. ۱۱ مرداد: توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه

موج جدیدی از اعتراضات در ایران شکل گرفته است. اعتراضات مردم که از شیراز، اصفهان و شاهین‌شهر آغاز شده بود، به کرج، مشهد، شیراز، ساری و چند شهر دیگر نیز رسیده است. در تهران جو امنیتی گزارش شده است.

اخبار مربوط به ناآرامی‌ها و اعتراضات مردم در اصفهان و برخی دیگر شهرهای ایران در رسانه‌های بین‌المللی نیز بازتاب یافته است.

آسوشیتدپرس: تظاهر کنندگان ایرانی خودروهای انتظامی را به آتش می‌کشند و شعار مرگ بر دیکتاتور سر می‌دهند

رسانه های حکومتی: همزمان با انتشار فراخوان هایی در فضای مجازی برای برگزاری تجمع سراسری در اعتراض به وضعیت اقتصادی، برخی شهر های کشور از ظهر امروز شاهد برگزاری تجمع بوده است.

خبرگزاری های داخلی از برگزاری تجمع در اصفهان، شیراز، اهواز، کرج، اراک، مشهد، اهواز و ساری و نجف آباد خبر داده اند.

به گزارش ایرنا، تجمع کنندگان که در پی فراخوان مطرح شده در شبکه های اجتماعی در این شهرها گردهم آمدند، بیشتر شعارهای ساختارشکنانه سر می دادند. درگیری هایی نیز بین برخی تجمع کنندگان و عوامل انتظامی صورت گرفت. از دستگیری احتمالی تجمع کنندگان اطلاع دقیقی در دست نیست.

به گفته فعالان داخل کشور، مردم در اعتراض به گرانی و بیکاری به اعتراض پرداختند و به محض شکل‌گیری تجمع و تظاهرات با شعارهای مشخص سیاسی نارضایتی خودشان را از حاکمیت جمهوری اسلامی به رساترین فریاد به گوش همه جهان رساندند.

درحالیکه مردم با سردادن شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران تمامیت سیاست جمهوری اسلامی را به چالش کشیدند، رسول جهانگیری رئیس اتاق اصناف اصفهان به خبرگزاری ایسنا گفته “بیشتر این اعتراضات صنفی و مربوط به کسب و کار است و نباید آن را به مخالفین نظام نسبت داد”!

اینها دست و پا زدنهای آخر حکومتی است که شیرازه اقتصاد آن از هم پاشیده و قادر به کنترل و مهار بحران اقتصادی نیست. بحرانی که باعث نارضایتی عمیق مردم شده و حالا مردم به جان آمده از گرانی و فساد و اختلاس در رأس حاکمیت به خیابان آمده‌اند و علیه همه سیاستهای نظام شعار سر می‌دهند.