تحریم‌های جدید و شدیدتر علیه رژیم آخوندی در راه است

باب کورکربه گزارش روزنامه واشینگتن‌پست، اعضای سنای آمریکا در حال گفتگو با دولت ترامپ برای اعمال تحریم‌های جدید و شدیدتر علیه رژیم آخوندی هستند.

واشینگتن‌پست در شروع گزارش خود می‌نویسد که اقدامات اولیه دونالد ترامپ علیه رژیم، قانون‌گذاران جمهوریخواه را راضی نکرده و آنها وعده می‌دهند که با پیگیری تحریم‌های کنگره، او را وادار به افزایش فشار بر رژیم کنند.

سناتور باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در این زمینه، گفت: «من خواهان اتفاقات بسیار بیشتری هستم»…

واشینگتن‌پست با اشاره به استقبال نمایندگان سنای آمریکا از تحریم‌های جدید دولت ترامپ علیه رژیم، اضافه کرد: «با این حال، قانون‌گذاران (آمریکایی) خواهان رویکرد همه‌جانبه‌تری هستند که (رژیم) تهران را با تحریم‌های الزام‌آور هدف قرار بدهد و نه تنها برنامه موشکی، بلکه همچنین تهدیدات سایبری، جاسوسی و فعالیت‌های سپاه پاسداران را نشانه برود…

سال گذشته (میلادی) کورکر به‌همراه سناتورها مارکو روبیو، رابرت منندز و جو مانچین برای پرداختن به همین موضوعات، یک لایحه تحریم را (علیه رژیم) ایران ثبت کردند. (باب کورکر) قصد دارد امسال، آن‌را دست‌کم به‌عنوان یک الگو، برای توسعه تحریم‌ها علیه (رژیم) ایران احیا کند. وی گفت که همچنین با دولت (ترامپ) درباره راههای تمدید «یک‌جانبه » برخی از ممنوعیتها تحت توافق اتمی… گفتگو می‌کند تا «تأثیرات آنچه بر سر آن مذاکره شده است، به‌طور واقعی تغییر داده شود».

به نوشته واشینگتن‌پست، بخشی از گفتگوهای باب کورکر با دولت ترامپ روی یافتن گزینه‌هایی متمرکز است که باعث شود رژیم آخوندی هرگز به نقطه‌یی نرسد که حتی به‌طور تکنیکی قادر به تولید بمب اتمی باشد؛ امری که اوباما گفته است، در 13 تا 15سال بعد، می‌تواند امکان‌پذیر باشد.

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، گفت: «مراحل متعددی وجود دارد که می‌توانیم از آن عبور کنیم تا به‌طور واقع این توافق از دیدگاه ما، در مکانی تماماً متفاوت قرار گیرد».