حاتم‌بخشی‌های جمهوری اسلامی ایران برای انتشار جعل و دروغ


به نظر می‌رسد جهان آزاد و دمکرات تنها نگران اخبار دروغین روسیه نیست بلکه رژیم حامی تروریسم جهانی در ایران نیز از مدت‌ها پیش وارد عرصه وسیع دروغپردازی و نشر اکاذیب شده است بطوری که کمپینی بزرگ از اطلاعات غلط از طریق وبسایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مجهول در سطحی گسترده و بیش از حجم و اندازه‌ پیش‌بینی شده راه‌اندازی کرده است.

با نگاه عمیق و کند و کاو دقیق درباره کیفیت این کمپین‌های تبلیغاتی و حجم دروغپردازی گسترده رسانه‌های وابسته به رژیم ایران به این نتیجه می‌رسیم که این رژیم یک «ببر کاغذی» است.
اخبار جعلی ودروغ حکومت‌هایی مانند رژیم ایران در کشورهای دمکراتیک مانند پارازیت هستند و تهدید واقعی به شمار نمی‌روند

آنچه باعث کشف شبکه‌های دروغپردازی رژیم تهران در شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک و توئیتر شد نحوه ناشیانه استفاده عناصر این رژیم از این شبکه‌ها و وبسایت‌های مختلف برای نشر اکاذیب بوده است که به صورت حرفه‌ای عمل نکردند. به راستی کدام شخص ساده‌لوحی می‌تواند اطلاعات منبعی همچون «لیبرتی فرونت پرس» یا «مطبوعات آزاد» را بخواند و به اطلاعات داده شده این منابع اعتماد یا آنها را باور کند؟! یا چه کسی می‌تواند باور کند که اپوزیسیون بریتانیا وبسایتی به نام «Britishleft.com» دارد؟! تنها افراد ساده‌انگار می‌توانند صید مناسبی برای شبکه‌های جمهوری اسلامی و فریبکاری رژیم تهران باشند.

شرکت امنیتی سایبری «فایرآی» در گزارشی می‌گوید، رژیم ایران در فرایند شکل دادن به تبلیغات و نحوه تدوین داستان‌ها و سناریوهای دروغین شکست خورده است زیرا سردبیران «LibertyFrontPress» در تابستان سال جاری حساب‌های خود را در توییتر و اینستاگرام تغییر داده و به «بیرنی کرانز» روی آوردند تا با این روش خود را آمریکایی‌تر جلوه دهند و بتوانند فالوئرهای بیشتری را فریب دهند.

افراد وابسته به رژیم ایران در ماه مه طی توئیتی از شبکه‌های خود سناتور «برنی ساندرز» را «تروریست» و تشویق‌کننده خشونت علیه فلسطینی‌ها در مرز غزه- اسرائیل توصیف کردند. استفاده از چنین زبانی در انتشار خبرهای مشابه مشخص است که از سوی افرادی ناشی است چون وبسایت‎های حرفه‎ای مستقیم کسی را متهم نمی‌کنند مگر اینکه از زبان شخص دیگری فردی را تروریست توصیف کنند. علاوه بر این اکثر حساب‌های توئیتر متعلق به مطبوعات «Liberty Front» به شماره تلفن‌هایی وصل شده بود که پیش‌شماره آنها «۰۰۹۸» یعنی ایران بود.