بازداشت مدیر عامل سکه ثامن در یکی از کشورهای همسایه ایران

مقامات نیروی انتظامی و قوه قضائیه ایران خبر دادند که فرهاد زاهدی‌فر، مدیرعامل «سکه ثامن»، در «یکی از کشورهای همسایه» توسط «پلیس اینترپل» بازداشت و به ایران بازگردانده شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، کاظم مجتبایی، جانشین رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی، روز شنبه، ۱۴ مهر، خبر داد که آقای زاهدی‌فر به دو کشور «عازم و متواری شده بود» و در کشور سوم توسط «پلیس اینترپل» بازداشت و تحویل ایران شده است.

آقای مجتبایی اعلام نکرده که مدیرعامل سکه ثامن در کدام کشور دستگیر شده است. خبرگزاری ایسنا نیز تنها از بازداشت مدیرعامل سکه ثامن در «یکی از کشورهای همسایه» خبر داده است.

با این حال آقای زاهدی فر در مصاحبه با تلویزیون ایران و در حالی که چشم‌بند به چشم دارد، به قصد خود برای بازگشت به کشور و «حضور پلیس ایران» اشاره می‌کند اما نامی از پلیس بین‌الملل، اینترپل، نمی‌برد.

​مقامات قوه قضائیه پیش از این اعلام کرده بودند که مدیرعامل سکه ثامن و همسرش از کشور خارج شده‌اند، اما «تمام حساب‌ها و اموال» وی، از جمله «تعدادی اتومبیل گرانقیمت» توقیف شده است.

بر اساس آنچه در وبسایت سکه ثامن آمده، این مؤسسه مجوزهای لازم از نهادهای مسئول را داشته است.

همچنین خبرگزاری فارس از جمله رسانه‌هایی بود که پیشتر افراد را تشویق به سرمایه‌گذاری از طریق سایت این موسسه کرده بود.

این مؤسسه در خرید و فروش آنلاین سکه و طلای آب‌شده فعالیت می‌کرد.

با این‌حال براساس گزارش‌ها این مؤسسه ورشکست شده و در همین حال غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، پیشتر گفته بود که ۶۰۰ نفر در این پرونده شکایت کرده‌اند.

خبرگزاری ایسنا نیز پیش از این نوشته بود که «بر اساس اطلاعات غیر رسمی سه هزار سرمایه‌گذار و ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه توقیف شده در پرونده سکه ثامن موجود است».

در همین حال دادستان تهران روز شنبه گفت که «طبق گزارش‌ها متهم در برخی استان‌ها نیز پرونده دارد».