خانه / اخبار مهم روز / عراق مایل نیست بخشی از تنش میان آمریکا و ایران باشد

عراق مایل نیست بخشی از تنش میان آمریکا و ایران باشد

ترامپرئیس جمهور آمریکا با مقام‌های عراق و کویت درباره آنچه که “فعالیت‌های مخرب ایران در منطقه” نامیده شده تلفنی گفت‌وگو کرده است. عراق می‌گوید، مایل نیست بخشی از تنش میان آمریکا و ایران باشد.

کاخ سفید در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه (۹ فوریه/ ۲۱ بهمن) تلفنی با مقام‌های عراق و کویت گفت‌وگو کرده است.

بنابر اطلاعیه منتشر شده از سوی کاخ سفید، مناسبات تاریخی میان ایالات متحده و کویت و همکاری‌های دوجانبه اقتصادی، امنیتی و نظامی از موضوع‌های اصلی گفت‌وگو میان دونالد ترامپ و شیخ صباح الاحمد آل صباح، امیر کویت بوده است.

در عین‌حال آنچه که “فعالیت‌های مخرب ایران در منطقه” نامیده شده، بخش دیگری از گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و شیخ صباح بوده است. در بیانیه کاخ سفید آمده است: «رهبران دو کشور درباره ساز و کارهای مقابله با فعالیت‌های مخرب ایران در منطقه تبادل نظر کردند.»

رئیس جمهور آمریکا در گفت‌و‌گو با حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق این کشور را متحد آمریکا نامیده و گفته دو کشور در مبارزه با تروریسم، به ویژه علیه گروه “دولت اسلامی” (داعش) در عراق و سوریه همچنان همکاری خواهند کرد.