نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل از مقام خود استعفا داد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه 9 اکتبر 2018 استعفای نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل را پذیرفت.

دونالد ترامپ اعلام کرد سفیر کشورش در سازمان ملل استعفای خود را تقدیم او کرده و این استعفا از پایان سال اجرایی خواهد شد.

ترامپ در دفتر کارش در کاخ سفید به همراه نیکی هیلی حاضر شد و گفت که “او عالی کار کرد” و در پایان سال جاری “پست خود را ترک خواهد کرد”.

او افزود: «هیلی 6 ماه پیش به من خبر داده بود که نیاز به استراحت دارد.»

از سوی دیگر نیکی هیلی نیز گفت که قصد ندارد خود را برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا کاندیدا کند. پیش از این شایع شده بود که او رویای ریاست جمهوری در سر دارد.

نیکی هیلی در نوامبر 2016 به عنوان سفیرآمریکا در سازمان ملل تعیین شد و حضور ترامپ در سازمان ملل و از جمله ریاست او بر شورای امنیت را هماهنگ کرد.

او پیش از این فرماندار ساوث وست کارولینا بود و اولین زنی است که این پست را به دست آورد.

او در ماه گذشته مقاله‌ای در واشنگتن پست نوشت و ذکر کرد علیرغم مشکلاتش با سیاست، به همکاری با ترامپ افتخار می‌کند. این مقاله در پاسخ به مقاله‌ای بود که فرد ناشناسی از اعضای دولت ترامپ در نیویورک تایمز منتشر کرد و گفت که مقاومت‌های پنهانی در مقابل سیاست‌های ترامپ در دولت او وجود دارد و تلاش هایی برای براندازی ترامپ در جریان است.

هیلی در مقاله‌اش نوشت: «به کار در این دولت افتخار می‌کنم و با اشتیاق از بخش اعظم تصمیمات این دولت و سمتی که کشور به آن سو می‌رود، حمایت می‌کنم. اما در همه موارد با رئیس‌جمهوری موافق نیستم.»