یمن: ایران از طریق کمک به حوثی‌ها پروژه‌ تروریستی منطقه را حمایت می‌کند

علی محسن صالح، معاون رئیس جمهوری یمن، روز جمعه گفت، ایران از طریق پشتیبانی مالی و تسلیحتی به شبه نظامیان حوثی از یک پروژه تروریستی و خرابکاری در منطقه حمایت می کند.

ژنرال الاحمر، شبه نظامیان حوثی با کودتای خود در صنعا باعث رنج و مشقت یمنی‌ها و تهدید و بی‌ثباتی برای کشورهای همسایه یمن شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سعودی «واس»،ژنرال محسن الاحمر طی بازدید از استان استان صعده و دیدار با استاندار این استان دکتر هادی طرشان، گفت:«تصمیم دولت قانونی یمن و ائتلاف بین المللی حمایت از دولت قانونی از بین بردن همه شبه نظامیان و اجرای حاکمیت دولت و قانون مدنی است».

الاحمر افزود:«اولین قدم برای اجرای حاکمیت قانون و نهادهای دولتی خارج کردن شبه نظامیان حوثی از نهادها و موسسات دولتی است و ما مصمیم که این کار را انجام دهیم».

معاون رئیس جمهوری یمن ضمن اشاره بر پیشرفت های ارتش ملی یمن در تمام مناطق و جبهه های مختلف در کشور بر ضرورت تشدید تلاش و افزایش فداکاری برای تکمیل فرایند رهایی از یوغ تروریست و واپسگرایی حوثی‌ها و پیروزی تاکید کرد.

الاحمر گفت پیروزی نهایی نزدیک است و یمنی‌ها این روزهای سخت را که در طول دوران تسلط کودتاگران تحمل کرده‌اند را پشت سر خواهند گذاشت.