نماینده پارلمان عراق: مالکی هواداران خود را برای سرکوب تظاهرکننده‌گان تحریک کرد

مالکیفائق الشیخ، دبیر کل حزب الدعوه و عضو کمیته حقوقی پارلمان عراق، روز دوشنبه نوری المالکی نخست وزیر سابق این کشور را به تحریک هواداران خود برای حمل سلاح و سرکوب تظاهرات کننده گان متهم کرد.

نماینده پارلمان عراق گفت:«نوری المالکی تنها کسی است که از  بقای کمیساریای انتخابات فعلی ذینفع است».

در همین حال کمیته کارشناسان پارلمان عراق که وظیفه آن تعیین اعضای «کمیساریای انتخابات»است، از آرام شیخ، معاون رئیس پارلمان این کشور خواست که اعضای جدیدی را به منظور تشکیل «کمیساریای انتخابات» جدید و مستقل تعیین کند.

در بیانیه‌ای که از کمیساریای انتخابات صادر شد آمده است که کمیته کارشناسان قوانین لازم جهت انتخاب نامزدهای جدید برای تشکیل کمیساریای انتخابات مستقل تصویب کرده و فرم هایی برای نامزدهای انتخابات تهیه کرده است.

در بیانیه همچنین آمده است که در روزهای آینده تاریخ ثبت نام  نامزدهای انتخابات و اعضای جدید کمیساریای انتخابات مشخص خواهد شد .

از سوی دیگر مقتدا صدر رهبر جریان «صدری‌ها» از هواداران خود خواست تا آرامش را حفظ کرده و از دست زدن به اقدامات خشونت‌آمیز دوری کنند.

این در حالی است که ائتلاف موسوم به «اصلاحیون» (اصلاح طلبان) اعلام کرد،  طی تظاهرات مسالمت آمیز روز گذشته در نزدیکی منطقه «سبز» ۷ تن از به ضرب گلوله کشته شدند.

ائتلاف اصلاحیون حکومت حیدر العبادی را مسئول قتل این ۷ تن و دیگر مجروحان تظاهرات مسالمت آمیز دانست.