ایران تهدید به حمله به پایگاه‌های آمریکا در منطقه کرد

امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوا فضای سپاه روز چهارشنبه 21 نوامبر 2018 تهدید به هدف قرار دادن پایگاه‌های آمریکا در منطقه کرد.

حاجی‌زاده گفت که پایگاه‌های آمریکا در افغانستان، امارات متحده عربی و قطر و همچنین ناوهای هواپیمابر این کشور در آب‌های خلیج و دریای عمان در تیررس موشک‌های ایران قرار دارند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در مصاحبه با تلویزیون دولتی ایران با اشاره به پایگاه‌های آمریکا در منطقه گفت: «پایگاه های العدید و‌ ظفره کمتر از 300 کیلومتر و پایگاه قندهار 400 کیلومتر با ما فاصله دارند. این پایگاه‌ها‌ گوشت زیر دندان ما هستند و تکان بخورند آنها را می‌زنیم».

اظهارات فرمانده سپاه در حالی بیان می شود که روابط آمریکا و ایران شاهد تنش شدیدی است. ایالات متحده با خروج از توافق هسته‌ای و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران می‌گوید این توافق اتمی ناقص است و دست ایران را برای دخالت در کشورهای ارسال موشک بالستیک به گروههای مسلح وابسته به خود در عراق، یمن ، سوریه و لبنان متهم می‌کند.

از سوی دیگر ایران بارها تاکید کرده که تنگه هرمز که یک گذرگاه بین المللی برای عبور کشتی‌های نفتی است را خواهد بست.

مقامات آمریکا و برخی کشورهای اروپایی مانند فرانسه برنامه موشکی ایران را تهدیدی برای ثبات منطقه می‌دانند.

دونالد ترامپ پس از خروج از توافق هسته‌ای با ایران ، در سخنرانی‌های خود مکرر گفته است که در صدد دستیابی به توافق جدیدی است که برنامه موشکی تهران و متوقف کردن دخالت ایران در منطقه را هم شامل شود.