الجبیر: نتایج انتخابات بحرین نه قاطعی به دخالت‌های خارجی است

عادل الجبیر، وزیر خارجه پادشاهی عربی سعودی شنبه 24 نوامبر نتایج حاصله از انتخابات پارلمانی و شورای شهر در پادشاهی بحرین، همچنین درصد بالای مشارکت رأی دهندگان در آن را به عنوان دست رد قاطعانه ملت بحرین در برابر دخالت‌های خارجی در امور داخلی این کشور، عنوان کرد.

به گزارش العربیه، عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی در توئیتی گفت، درصد مشارکت در انتخابات بحرین که بالاترین درصد مشارکت در طول تاریخ این کشور عنوان شده بدون شک نشان‌گر اتحاد ملت بحرین و اعتماد آنان به رهبری این کشور است.

پیش از این شیخ خالد بن علی آل خلیفه، وزیر دادگستری بحرین درصد مشارکت در انتخابات پارلمانی و شورای شهر این کشور را %67 اعلام کرده بود.

اولین ساعت انتخابات، صندوق‌های رای‌گیری شاهد استقبال فراوان و صف‌های طولانی رای دهندگان در شعبه‌های رای‌گیری برای انتخاب نمایندگان در پارلمان و شوراهای شهر بود.

وزیر دادگستری بحرین استقبال گسترده و فراوان جوانان، زنان و بزرگسالان و نیز افراد مسن از انتخابات را قابل ملاحظه توصیف کرد.

شایان ذکر است که این دوره از انتخابات بحرین با 365 هزار رای‌ دهنده بالاترین تعداد افراد واجد شرایط رای‌دهی را به خود اختصاص داده و از سوی دیگر تعداد نامزدهای انتخاباتی مرد 459 و تعداد نامزدهای انتخاباتی زن نیز 47 نفر گزارش شده است.

بنا به آمار و اطلاعات ارائه شده از سوی کمیته‌عالی انتخابات بحرین در این دوره از انتخابات 506 کاندیدا بر سر 40 کرسی پارلمان و 30 کرسی شورای شهر به رقابت خواهند پرداخت.

انتخابات بحرین در 40 شعبه اخذ رای و در 4 منطقه از جمله المنامه پایتخت، المحرق، استان شمالی و استان جنوبی این کشور به اجرا گذاشته شده است.

وزارت کشور بحرین در یک اطلاعیه درباره دخالت رژیم در انتخابات این کشور اعلام کرد در نتیجه تحقیق در کار اخبار جعلی که برای شهروندان ارسال می‌شده است، برخی ارسال کنندگان این پیامها شناسایی شده‌اند.

این جرم توسط اشخاصی مرتکب شده که در بحرین و ایران مستقر هستند که طی مدتی آنها سرورها را هک کرده‌اند تا کار غیرقانونی خود را عملی کنند.

این تحقیق همچنین فاش ساخت رژیم ایران مرکز ۴۰هزار پیام ایمیلی برای ایجاد اخلال در انتخابات پارلمانی و شهرداری بوده است.