ایران با نادیده گرفتن تهدید‌های آمریکا رزمایش نظامی برگزار می‌کند

سپاه

دبی-العربیه.نت فارسی

سپاه پاسدارا ن ا یران علیرغم هشدارهای آمریکا، قرار است از روز دوشنبه 20 فوریه، رزمایشی با نام «پیامبر اعظم» در منطقه مرکزی و شمال شرقی ایران برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد پاکپور فرمانده نیروز زمینی سپاه پاسداران، شنبه 18 فوریه طی سخنانی در نشست خبری اعلام کرد: «رزمایش پیامبر اعظم 11 نیروی زمینی سپاه که هم یک رزمایش دفاعی و هم امنیتی است، در منطقه مرکزی و شمال شرق کشور برگزار می‌شود».

او تاکید کرد: «این رزمایش در دو مرحله از دوم اسفندماه آغاز می‌شود که در مرحله اول و در منطقه مرکزی، راکت‌های پیشرفته و مدرن و دقیق‌زن نزسا شلیک خواهد شد، در این مرحله راکتهای جدید نزسا حضور دارد».

او درباره نوع این راکت‌ها و میزان برد آن‌ها سخنی به میان نیاورده است.

پاکپور ادامه داد: «در مرحله دوم این رزمایش، عملیات دفاع از کوی و برزن توسط گردان های امام علی و امام حسین صورت می‌گیرد».

وی افزود: «همزمان با آن رزمایش توپخانه برد بلند و پدافند ارتفاع پست نیز صورت خواهد گرفت و مرحله آخر آن نیز با عملیات بالگردها و پهپادها همراه خواهد بود».

اوایل فوریه و در اوج تنش با آمریکا، ایران اقدام به برگزاری رزمایش نظامی کرد که طی آن چند نوع موشک استفاده شد.

آن هنگام ارگان خبری سپاه پاسداران گزارش داد که هدف از این رزمایش «نشان دادن آمادگی کامل برای مقابله با تهدیدها و تحریم‌ها است».

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران در واکنش به آزمایش موشک بالستیک نوسط این کشور در روز 29 ژانویه، اعمال کرده است. این آزمایش موشکی خشم دولت جدید آمریکا را برانگیخت.

شنبه مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا از ایران خواست «جدیت» ایالات متحده و رئیس جمهوری‌اش را امتحان نکند.

مسئولان ایرانی، تهدیدهای آمریکا را جدی نگرفته و می‌گویند به افزایش توان نظامی به ویژه توان موشکی خود ادامه خواهند داد.