جانشین فرمانده سپاه ایران: محو اسرائیل از جغرافیای سیاسی جهان راهبرد ما است

سرتیپ حسین سلامی،

جانشین فرمانده سپاه ایران اعلام کرد که اگر اسرائیل کاری انجام دهد که جنگ جدیدی شروع شود، مسلما این جنگ، همان جنگی است که محو او را در پی خواهد داشت.

بر اساس گزارش خبرگزاری ایسنا، دوشنبه 8 بهمن، «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، در حاشیه همایش ملی معماری دفاعی امنیتی که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، در پاسخ به پرسشی درباره تهدیدات اخیر اسرائیل که گفته مواضع ایران در سوریه را هدف قرار می دهد، تصریح کرد: «راهبرد ما محو اسرائیل از جغرافیای سیاسی جهان است و به نظر می‌رسد با شرارت هایی که اسرائیل در حال انجام است، خودش را به این واقعیت نزدیک می‌کند».

وی تاکید کرد: «ما اعلام می‌کنیم که اگر اسرائیل کاری انجام دهد که جنگ جدیدی شروع شود، مسلما این جنگ، همان جنگی است که محو او را در پی خواهد داشت و سرزمین های اشغالی باز پس گرفته خواهد شد و حتی اسرائیلی ها در فلسطین گورستانی برای دفن کردن جنازه‌های خود نخواهند داشت».

گفتنی است، روح الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی، پس از به دست گرفتن قدرت، بارها گفت که «اسرائیل یک غده سرطانی است و باید از صحنه روزگار محو شود»

همچنین علی خامنه ای، رهبر کنونی ایران، در یک سخنرانی دربارهٔ اسرائیل پس از توافق در برنامه هسته‌ای گفت: «اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید» به ادعای وبسایت وی، این جمله به عنوان مهمترین و به یادماندنی‌ترین جمله‌ی علی خامنه‌ای در سال 1394 از نگاه مردم ایران انتخاب شد.

یکی از مهمترین اظهارنظرهای دوگانه در این باره مربوط به محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران است که گفت: «ما چه موقع گفتیم که اسرائیل را نابود می کنیم؟ فقط یک نفر را پیدا کنید و به ما نشان دهید که این حرف را زده باشد. هیچ کس چنین حرفی نزده است».

وی در ادامه توضیح داد: «هیچ کس نگفته که اسرائیل باید نابود شود بلکه منظور ما این است که اسرائیل با این سیاست هایی که دنبال می کند به این سرنوشت مبتلا خواهد شد».