قائم مقام حوزه‌های علمیه ایران: ایران در شرایط سختی است و مردم در تنگنا هستند

فقر در ایران

قائم مقام رئیس حوزه‌های علمیه ایران با بیان اینکه این کشور در شرایط سختی است و مردم در تنگنا هستند از مسئولان خواست تا این شرایط را درک کنند و بدانند که اکنون زمان مدیریت در شرایط عادی نیست.

بر اساس گزارش خبرگزاری مهر، دوشنبه 11 فوریه 2019، حبیب‌الله غفوری، در جمع راهپیمایان 22 بهمن یزد اظهار کرد: «مردم استحقاق زندگی آرام و رفاه بیشتر را دارند بنابراین از مسئولان انتظار می رود با مدیریت جهادی که از فرماندهان دوران جنگ دیده ایم، کشور را اداره کنند و آنها نیز درک کنند که کشور در شرایط عادی نیست بنابراین تلاش و جدیت بیشتری برای رفع مشکلات مردم داشته باشند».

وی برخی کشورها را به دشمنی متهم کرد و تلاش آنها را در جهت اذیت و آزار مردم ایران در طول 40 سال دانست.

غفوری مردم ایران را کسانی معرفی کرد که هرگز زیر بار ظلم نمی روند و از پای نمی نشیند و پای آرمانهای خود می ایستند
قائم مقام رئیس حوزه های علمیه ایران تاکید کرد که آمریکایی ها و همدستان آنها، خیرخواه ملت ایران نیستند.

وی با اشاره به تحریم ها که علیه ایران به کار گرفته شد، تصریح کرد: دشمن در هر دوره تلاش کرد از حربه ای برای ضربه وارد کردن به نظام و انقلاب استفاده کند، زمانی جنگ، زمانی ترور، مدتی هجمه های فرهنگی و اکنون نیز حربه های اقتصادی و تحریم را علیه ملت ایران به کار گرفته است.

گفتنی است، ایالات متحده آمریکا به طور رسمی از صبح روز دوشنبه 5 نوامبر 2018، تحریم‌ها علیه ایران را بازگرداند.

این تحریم‌ها که «سخت‌ترین تحریم‌ها» علیه ایران خوانده می‌شود به طور ویژه صادرات نفت ایران و تبادلات مالی را در بر می‌گیرد. تحریم‌هایی که در سال 2015 و در پی توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی به تعلیق درآمده بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا علاوه بر بازگردان تحریم‌های دوران باراک اوباما، بیش از 300 فرد را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

واشنگتن این تحریم‌ها را با هدف فشار آوردن به تهران برای محدود کردن برنامه‌های موشکی و هسته‌ای و همچنین کاهش نفوذ منطقه‌ای ایران به اجرا گذاشته است.