خامنه‌ای در یک رویا رویی آشکار با مردم رئیسی جنایت کار را رئیس قوه قضائیه کرد

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفته است ریاست قوه‌ قضاییه از صادق آملی لاریجانی به ابراهیم رئیسی منتقل خواهد شد.

سید ابراهیم رئیسی در کنار صادق آملی لاریجانی

به گزارش خبرگزاری دولتی دانشجویان ایران (ایسنا)، حسن نوروزی این خبر را ظهر شنبه ۲۷ بهمن در جریان ارائه گزارش کمیسیون قضایی در مورد طرح تمدید قانون‌ شوراهای حل اختلاف داده است.

او گفته است:

«با توجه به اینکه آقای رئیسی قرار است به جای آقای آملی لاریجانی سکاندار قوه قضاییه شود و ما متوجه شدیم که ایشان نظر خاصی در مورد قانون شوراهای حل اختلاف دارند، لذا مجبور شدیم این قانون را یک سال تمدید کنیم که موقتاً اجرایی شود و قول می‌دهیم بعد از ۶ ماه قانون دائمی را به صحن مجلس بیاوریم.»

به گزارش ایسنا پیشتر در رسانه‌ها گمانه‌زنی‌هایی درباره ریاست ابراهیم رئیسی بر قوه قضاییه وجود داشته اما این اخبار تایید نشده‌اند.

ابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۶ بود اما از رقیب اصلی خود، حسن روحانی شکست خورد. نامزدی رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری موجب نگرانی و مخالفت تعداد زیادی از گروه‌های سیاسی و فعالان حقوق بشر در ایران شد.

دلیل مخالفت آنها نقش رئیسی در کشتار جمعیِ زندانیان سیاسی در سال ۶۷ در مقام «معاون گروهکی» دادستان انقلاب اسلامی مرکز بود.

ابراهیم رئیسی (معاون دادستان)، حسینعلی نیری (حاکم شرع)، مرتضی اشراقی (دادستان) و مصطفی پورمحمدی (نماینده اطلاعات در زندان اوین) چهار نفر از اعضای هیاتی بودند که به «هیات مرگ» معروف شد و حکم اعدام شمار بسیاری از زندانیان سیاسی را صادر کرد. برخی منابع شمار اعدام‌شدگان را تا چهار هزار نفر اعلام کرده‌اند.

ابراهیم رئیسی در حال حاضر تولیت آستان قدس رضوی را بر عهده دارد. رهبر جمهوری اسلامی از تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ تولیت این مجموعه را به او واگذار کرد. آستان قدس یکی از چهار غول بزرگ اقتصاد ایران است.