ایران مجددا تهدید کرد: «محو اسرائیل از جهان»


لندن: الشرق الاوسط
ایران روز جمعه از تسلیحات جدید نظامی شامل سامانه راداری پیشرفته خود رونمایی کرد، در همین حال سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل «سپاه پاسداران» گفته‌است کسی توان کاهش توانمندی‌های «محور مقاومت» در منطقه نیست و «رژیم اسرائیل اگر شرارتش را ادامه دهد از صحنه وجود محو خواهد شد».

به گزارش الشرق الاوسط، خبرگزاری «تسنیم» گزارش داد که سلامی در گفتگو با شبکه ایرانی «العالم» گفته‌است که «نقشه توسعه جنبش‌های مقاومت» در منطقه «علیرغم تلاش دشمنان، به‌طور فزاینده در حال رشد است».

او تأکید کرد: «هیچ‌کس توانایی کاهش قدرت و توانمندی آنها را ندارد. به آنها گفتیم که از شرارت‌های خود را در قبال ما دست بردارند، چون این امر منجر به نابودی اسرائیل می‌شود».

تهدید به «محو» اسرائیل پیش از این بارها از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی مطرح شده بود.

در همین حال، خبرگزاری «ایرنا» به نقل امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران گزارش داد که این نیرو در حال ساخت تسلیحات جدید نظامی در حوزه رزم زمینی است.

به گفته او «متخصصان صنعت دفاعی و سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی اکنون در حال ساخت و آماده‌سازی تسلیحات جدید در حوزه‌های مختلف هستند.»

وی اعلام کرد که «این تسلیحات در حوزه‌های مختلفی همچون زرهی، ضد زره، انواع موشک‌ها و تجهیزات جنگ الکترونیک هستند.»

او ادامه داد «این تسلیحات قرار است در فروردین ماه سال ۹۸ رونمایی شوند. روند تحویل این تسلیحات نظامی به یگان‌های عملیاتی پس از رونمایی طی خواهد شد.»

در همین راستا، خبرگزاری «تسنیم» گزارش داد: سامانه راداری و کمک ناوبری «معین۴۰» و سامانه راداری پسیو «ناصر۴۰» با حضور امیر علیرضا صباحی فرد فرمانده «قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) ارتش» رونمایی شد.

در ادامه آمده‌است: «ناصر۴۰ در واقع به رادار غیرفعال و پنهان نیز مشهور است به عبارت دیگر هیچ‌یک از هواپیماها و نیز سامانه‌های جمع‌آوری اطلاعات دشمن، قادر به کشف این رادار نیستند.»

طبق این گزارش، «رادار ناصر۴۰ یک سامانه راداری پسیو با قابلیت کشف اهداف در محیط شهری است. این سامانه قابلیت کشف و اهداف ریز پرنده و موشک‌های کروز را در محیط‌های شهری و پیرامون آن‌ها دارد.»

سامانه کمک ناوبری معین ۴۰ نیز «قابلیت بالایی در تعیین موقعیت جغرافیایی اهداف، امکان ارتفاع سنجی و زاویه سنجی دقیق و تبادل هدف و تبادل اطلاعات باسایر رادارهای کشوری را داراست و می‌تواند همزمان مورد بهره‌برداری نظامی و تجاری قرار گیرد.»