فرانسه: به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان را محکوم می‌کنیم

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه روز جمعه 29 مارس 2019 در پاریس و در دیدار با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن اعلام کرد کشورش به رسمیت شناخته شدن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان از سوی آمریکا را محکوم می‌کند.

در بیانیه‌ای که کاخ الیزه، کاخ ریاست‌جمهوری فرانسه در این زمینه منتشر کرد، آمده: «رئیس‌جمهوری تاکید کرد به رسمیت‌شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان اشغالی با قوانین بین‌المللی تعارض داشته و تنها به دامن زدن به ناآرامی‌های اقلیمی دامن می‌زند.»

مکرون و عبدالله دوم در دیدار روز جمعه بحران‌های منطقه‌ای از جمله موضوع سوریه و درگیری‌های بین اسرائیل و فلسطین را به بحث و گفتگو گذاشتند.

کاخ الیزه اعلام کرد: «دو طرف بر پای‌بندی خود به راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه به عنوان تنها راه حل فرو نشان آتش بی‌ثباتی که این بحران برای منطقه و اروپا در پی داشته، تاکید کردند.»

فرانسه همچنین تاکید کرد که در نبود راه‌حل فراگیر، عادی‌سازی روابط با رژیم دمشق همه فرصت‌های تحقق صلح در سوریه و بازگشت امن و محترمانه و داوطلبانه آوراگان به این کشور را از بین می‌برد.

امانوئل مکرون همچنین تاکید کرد راه حل مشکل اسرائیل و فلسطین تنها از طریق برپایی دو دولت اسرائیل و فلسطین که در صلح و مرزهای شناخته شده و به پایتختی قدس در کنار هم زندگی کنند، ممکن است.