خبر فوری: حملات خونین به چند کلیسا و هتل در سریلانکا

سه کلیسا و سه هتل در سریلانکا هدف حمله واقع شده‌اند. طبق آخرین گزارشها در این حملات بیش از ۱۳۰ نفر کشته و ۲۵۰ نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است.

مراسم نیایش یکشنبه عید پاک در سریلانکا به خون کشیده شد. در چند حمله به کلیساها و هتل‌های این کشور، دست‌کم ۱۰۰ نفر کشته شده‌اند. تعداد زخمی‌ها نیز بیش از ۲۵۰ نفر گزارش شده است.

یک مقام پلیس در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه شمار کشته‌ها را ۱۳۷ نفر اعلام کرده است. ۹ تن از قربانیان اتباع خارجی هستند.

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه سه هتل لوکس و یک کلیسا در کلمبو، پایتخت سریلانکا و دو کلیسای دیگر در نزدیکی پایتخت هدف حمله قرار گرفته‌اند.

۴۵ نفر در سه هتل و یک کلیسای کلمبو کشته شده‌اند و ۶۷ نفر نیز در حمله به کلیسایی در نگمبو واقع در شمال کلمبو جان خود را از دست داده‌اند. ۲۵ نفر دیگر نیز در حمله به کلیسایی در “باتیکائولا” (Batticaloa) در شرق سریلانکا کشته شده‌اند.

حملات بین ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه و ۹ صبح به وقت محلی انجام شده است.

دو کلیسای سنت آنتونی در کلمبو و سنت سباستین در نگمبو، واقع در شمال کلمبو جزو نخستین آماج حملات بودند. در زمان حمله باورمندان مسیحی در حال برگزاری مراسم عید پاک بودند.

پلیس سریلانکا گفته است دست‌کم ۱۶۰ زخمی از کلیسای سنت آنتونی به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها منتقل شده‌اند

در تصاویری که از وقوع انفجار در کلیسای سنت سباستین شهر نگومبو بر روی شبکه فیسبوک منتشر شده، آثار خون بر نیمکت‌ها و راهروهای کلیسا دیده می‌شود.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است.

این گزارش به‌روز رسانی می‌شود!