ترامپ: اگر ایران جنگ بطلبد، پایان کارش خواهد بود

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا شامگاه یک‌شنبه 19 می 2019 گفت که شروع جنگ میان ایران و آمریکا به معنای پایان ایران خواهد بود.

ترامپ در صفحه توئیترش نوشت: «اگر ایران بخواهد بجنگند، این رسما پایان ایران خواهد بود. به هیچ‌وجه ایالات متحده را دوباره تهدید نکنید.»

ساعتی پیش و در شامگاه یکشنبه 19 می 2019 منطقه حفاظت‌شده الخضراء در پایتخت بغداد که مراکز دیپلماتیک متعددی از جمله سفارت آمریکا در آن قرار دارد، هدف یک حمله موشکی قرار گرفت.

شاهدان عینی از به صدا در آمدن آژیر خطر در منطقه پیرامون سفارت آمریکا در منطقه الخضراء خبر دادند. خبرنگار العربیه گزارش کرد که یک موشک کاتیوشا در حیاط سفارت آمریکا سقوط کرد و تمامی نشانه‌ها حاکی از آن است که ساختمان سفارت هدف مهاجمان بوده است.

در روزهای گذشته یک منبع امنیتی عراق فاش کرده بود که ایران به تعدادی از گروه‌های شبه‌نظامی عراقی محموله‌های موشک رسانده تا با استفاده از آنها نیروهای ائتلاف بین‌المللی، سفارت آمریکا در بغداد و شرکت‌های نفتی فعال در جنوب عراق را مورد هدف قرار دهند.

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه 15 می 2019 گزارش کرد که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، در سفر اخیر خود به بغداد، به مقامات عراقی هشدار داد که آمریکا به هرگونه تهدیدی از سوی شبه‌نظامیان حشد شعبی پاسخی قاطع خواهد داد.