سعودی خواستار «موضع قاطع جامعه جهانی» در قبال «نظام ایران» شد

خادم الحرمین الشریفین ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی شامگاه سه‌شنبه 21 مه، جلسه شورای وزیران سعودی را در کاخ السلام جده برعهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری رسمی سعودی (واس)، ترکی بن عبدالله الشبانه وزیر اطلاع رسانی سعودی پس از جسله گفت که شورای وزیران در جریان تعدادی از گزارش‌ها درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و تلاش‌های جاری در این زمینه قرار گرفت.

بنا بر این گزارش، شورای وزیران سعودی اقدام ملک سلمان در دعوت از برادرانش از رهبران کشورهای شورای همکاری خلیج و رهبران کشورهای عربی برای برگزاری دو نشست فوق‌العاده رهبران خلیجی و عربی در مکه مکرمه در روز بیست و پنجم ماه رمضان مبارک را نشان دهنده توجه او برای مشورت و هماهنگی با کشورهای دوست و برادر در جهت توسعه امنیت و ثبات منطقه دانستند به ویژه پس از «اقدام‌های ستیزه‌جویانه ایران و متحدانش در منطقه و پیامدهای خطرناکش بر صلح و امنیت بین‌المللی و دولتی و بر صادرات و ثبات بازار جهانی نفت».
جلسه شورای وزیران سعودی

در همین زمینه شورای وزیران تاکید کرد که سعودی خواهان صلح در منطقه است و جز برای این مهم، تلاشی نمی‌کند.

شورای وزیران سعودی ادامه داد که هرچه در توان دارد برای جلوگیری از در گرفتن جنگ انجام خواهد داد، دستش برای صلح دراز است، برای محقق کردن آن تلاش می‌کند و معتقد است که مردم منطقه از جمله مردم ایران، حق زدندگی در امنیت و ثبات را دارند.

شورای وزیران سعودی همچنین از جامعه جهانی خواست به مسئولیت خود عمل کرده و «برای مهار نظام ایران؛ منعش از منتشر کردن ویرانی و آشوب در جهان، دور شدنش به همراه متحدانش از ماجراجویی و رفتارهای‌ احمقانه، دور کردن منطقه از تهدید و سوق ندانش به رویدادهایی که پایان مورد پسندی ندارد، موضعی قاطع در برابر این نظام بگیرد».

شورای وزیران سعودی ابراز امیدواری کرد که دوره چهاردهم کنفرانس عادی سران کشورهای همکاری اسلامی به ریاست خادم الحرمین الشریفین که سعودی روز بیست و ششم ماه رمضان مبارک میزبانی آن را با شعار «کنفرانس مکه: دست به دست به سوی آینده» سعودی بر عهده دارد، به موضعی واحد در قبال مسائل مختلف و حوادث جاری در جهان اسلام بیانجامد.