توییتر از حذف بیش از ٢٨٠٠ حساب جعلی ایرانی خبر داد‎

یک مقام ارشد شبکه اجتماعی توییتر روز سه شنبه هفتم خرداد از مسدود شدن دو هزار و ۸۰۰ حساب کاربری جعلی با منشا ایران خبر داده است.

یوئل روث، رئیس بخش اصالت توییتر نوشته است، در گزارش امروز شرکت امنیت «فایر آی» به این حساب‌های کاربری اشاره شده است.

شرکت امنیت سایبری «فایر آی» هم اعلام کرد،حساب‌های کاربری با نا‌م‌های جعلی سیاستمداران و روزنامه نگاران در شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و توییتر در جریان انتخابات کنگره آمریکا در سال ۲۰۱۸ ضمن دفاع از مواضع حکومت ایران علیه دونالد ترامپ فعالیت می‌کردند.

به گزارش رویترز، کارشناسان این شرکت سایبری گفته‌اند، یافته‌ها نشان می‌دهد چگونه گروه‌های ناشناس و احتمالا مورد حمایت یک دولت خارجی، می‌توانند با استفاده از شبکه‌های اجتماعی بر نظرات رای دهندگان آمریکایی تاثیر بگذارند.

براساس گزارش «فایر آی»، این حساب‌های کاربری جعلی اغلب بر فعالیت‌های تبلیغاتی در ضدیت با عربستان سعودی اسرائیل و حمایت از فلسطینی‌ها متمرکز بودند.

این گزارش می‌افزاید، این حساب‌های کاربری که با نام‌هایی جعلی در چند شبکه اجتماعی از جمله فیسبوک و توییتر حضور داشتند، فعالیت خود را از سال گذشته آغاز کرده بودند.

سخنگویان توییتر و فیس بوک وجود حساب‌های کاربری جعلی در شبکه اجتماعی خود را تایید کرده‌اند.

لی فاستر، پژوهشگر «فایر آی» در این زمینه گفته است که او برخی از حساب های کاربری با نا‌م‌های جعلی را که اغلب با عناوینی مانند روزنامه نگاران آمریکایی فعال بودند، شناسایی کرده است که برای چندین رسانه خبری ایالات متحده مطلب برای انتشار فرستاده‌اند.

فیسبوک نیز به نقل ازشرکت «فایرآی» اعلام کرد که ۵۱ حساب کاربری، ۳۶ صفحه و ۷ گروه و سه حساب کاربری اینستاگرام را که بخشی از این عملیات بودند، حذف کرده است.

توییتر مهرماه سال گذشته هم از مسدود شدن۷۷۰ حساب کاربری مرتبط با ایران خبر داده بود.

این شبکه اجتماعی همچنین در شهریور سال گذشته اعلام کرده بود که بخش ایمنی این شبکه اجتماعی ۲۸۴ حساب کاربری با منشا ایران را که دست به اقدامات «مخدوش‌سازی هماهنگ» می‌زدند، مسدود کرده است.