آمریکا، روسیه و اسرائیل برای بحث درباره تهدیدهای ایران جلسه سه‌جانبه برگزار می‌کنند

یک مقام مسئول بلندپایی آمریکایی گفت اواخر ماه ژوئن جاری جلسه‌ای سه جانبه با حضور ایالات متحده آمریکا، روسیه و اسرائیل برای بحث درباره اوضاع سوریه و تهدیدهای ایران در خاورمیانه، برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول آمریکایی به خبرنگار دو شبکه «العربیه» و «الحدث» در واشینگتن گفت با وجود همکاری روسیه و ایران در پشتیبانی از نظام بشار اسد در سوریه، اما مشارکت مسکو در این جلسه نشان دهنده روی باز روسیه برای بحث درباره حضور ایران در سوریه است.

این مقام مسئول ادامه داد که در این جلسه، چالش‌ها در منطقه، هماهنگی برای جلوگیری از درگیری نظامی سه طرف و پایان دادن به حضور ایران در منطقه به بحث گذاشته خواهد شد.

از سوی دیگر این مقام مسئول تاکید کرد که باز سازی سوریه، در جلسه مطرح نخواهد شد زیرا «دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا، آمادگی ندارد پول مالیات دهندگان را هم‌زمان با ادامه حضور بشار اسد در قدرت خرج کند.

او افزود که دولت آمریکا، از اوضاع در ادلب نگران است.

اما درباره ادامه حضور اسد در قدرت گفت ایالات متحده «از خواسته‌های مردم سوریه که بهای سنگینی برای آزادی خود پرداختند، حمایت می‌کند».
شایان ذکر است که جلسه مشترک ایالات متحده، روسیه و اسرائیل، در سطح مشاوران امنیت ملی خواهد بود.

ایالات متحده هفته گذشته اعلام کرد که جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید ماه ژوئن با همتایان اسرائیلی و روس خود در بیت‌المقدس دیدار خواهد کرد. آمریکا اما درباره جزئیات این دیدار که در سایه تشدید تنش میان واشینگتن و تهران برگزار می‌شود، سخنی به میان نیاورد.

دولت ترامپ هفته گذشته روند استقرار جنگنده بمب‌افکن‌های خود را در منطقه سرعت بخشید و دستور استقرار شمار بیشتری از موشک‌های پدافند هوایی پاتریوت و نیرو را در خاورمیانه صادر کند. واشینگتن دلیل این اقدام را وجود گزارش‌های اطلاعاتی درباره آماده باش ایران برای حمله احتمالی به نیروها و منافع آمریکا عنوان کرد.