وزارت دفاع آمریکا 1000 سرباز اضافی به خاورمیانه اعزام می‌کند


وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تصمیم دارد 1000 سرباز اضافی به منطقه خاورمیانه اعزام کند.

پاتریک شاناهان، کفیل وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد «به منظور برآورده کردن درخواست فرماندهی مرکزی آمریکا (CENTCOM)، اجازه دادم تا حدود 1000 سرباز اضافی برای اهداف دفاعی و تعامل با تهدیدهای هوایی، دریایی و زمینی به خاورمیانه اعزام شوند».

او افزود: «حملات اخیر ایران، درستی اطلاعات موثقی را که درباره رفتارهای خصمانه نیروهای ایرانی و گروه‌های وابسته جهت تهدید افراد و منافع آمریکایی در سراسر منطقه دریافت کردیم، تأیید می‌کند».

پاتریک شاناهان یادآور شد «ایالات متحده خواهان درگیری با ایران نیست. اینک جهت ضمانت امنیت افرادمان که در سراسر منطقه مشغول به کار هستند و حمایت از منافع ملی خود، اقدام می‌کنیم. ما به زیر نظر گرفتن جدی شرایط و انجام تغییراتی در زمینه سطوح نیرو، بر اساس ضرورت و با استناد به گزارش‌های اطلاعاتی و تهدیدهای اثبات شده ادامه خواهیم داد».

دو مقام آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفتند که ایالات متحده آماده اعزام نیروهای اضافی به خاورمیانه در پاسخ به تهدیدهای فزاینده است.

واشینگتن تهران را به دست داشتن در حمله پنجشنبه گذشته به دو نفت‌کش در دریای عمان متهم می‌کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در اواخر ماه مه گذشته موافقت خود را با ارسال 1500 سرباز اضافی به خاورمیانه اعلام و تأکید کرد که این نیروها به عنوان نیروهای بازدارنده اعزام می‌شوند.

همزمان با اعلام اعزام این نیروها، ایالات متحده تصاویر جدیدی را روز دوشنبه منتشر کرد که می‌گوید متعلق به تلاش نیروهای ایرانی برای محو شواهد آثار مین‌های چسبان به کار رفته در حمله به کشتی ژاپنی است که هفته گذشته در دریای عمان به همراه یک نفت‌کش دیگر مورد حمله قرار گرفت.