عراق… اصابت 3 موشک به پایگاه نیروهای آمریکایی در شمال بغداد


گزارشگر العربیه در عراق روز دوشنبه از اصابت سه موشک کاتیوشا به پایگاه التاجی محل استقرار نیروهای آمریکایی در شمال بغداد خبر داد.

التاجی، واقع در 35 کیلومتری شمال پایتخت عراق، پایگاه نظامی بزرگی است که در آن باند فرودگاه وجود دارد و پیشتر در دوره صدام حسین، رئیس‌جمهوری اسبق عراق متعلق به گارد ریاست جمهوری عراق بود.

در این پایگاه 250 سرباز آمریکایی مستقر هستند و همچنین دربرگیرنده آشیانه‌های تعمیر انواع هواپیماها و زاغه موشک، تجهیزات و مهمات است.

پایگاه التاجی مرکز مهمی برای پشتیبانی لوجستیکی به شمار می‌رود و 53 عراده تانک، زره‌پوش و نفربر زرهی در آنجا نگهداری می‌شود.

هیچ گروهی تاکنون مسئولیت این حمله موشکی را بر عهده نگرفته است.

پیشتر در شامگاه یکشنبه 19 می 2019 منطقه حفاظت‌شده الخضراء در پایتخت بغداد که مراکز دیپلماتیک متعددی از جمله سفارت آمریکا در آن قرار دارد، هدف یک حمله موشکی قرار گرفت.

خبرنگار العربیه گزارش کرد که یک موشک کاتیوشا در حیاط سفارت آمریکا سقوط کرد و تمامی نشانه‌ها حاکی از آن است که ساختمان سفارت هدف مهاجمان بوده است.

خبرنگار العربیه گزارش کرد: «نیروهای امنیتی عراق سکوی پرتاب این موشک را پیدا کرد اما تا کنون هیچ کسی را به شلیک این موشک متهم نکرده است.»

سفارت ایالات متحده آمریکا در بغداد در آن حمله موشکی هیچ آسیبی ندید اما با توجه به اینکه آن حمله در شرایطی رخ داد که تنش‌ها میان واشینگتن و تهران در آغاز اوجگیری بود، آمریکا دیپلمات‌های غیر ضروری را از سفارت خود در بغداد خارج کرد.

آمریکا بیش از 5 هزار سرباز در بغداد دارد، اما این شهر محل تجمع بسیاری از گروه‌های شبه‌نظامی طرفدار ایران نیز است.