ترامپ: برای مقابله با ایران کاملا آماده‌ایم؛ خواهیم دید چه می‌شود

با بالا گرفتن تنش در پی حمله به تعدادی نفتکش‌ و تصمیم ایران جهت کاهش تعهداتش در چارچوب توافق هسته‌ای و افزایش سقف غنی‌سازی اورانیوم، دونالد ترامپ، رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا، سه‌شنبه 18 ژوئن گفت برای مقابله با ایران کاملا آماده‌ایم و خواهیم دید که چه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری‌ها، واشینگتن دوشنبه اعلام کرد که در پاسخ به تهدیدهای ایران نزدیک به 1000 سرباز اضافی را در منطقه خاورمیانه مستقر خواهد کرد.

اظهارات ترامپ چند ساعت پس از آن مطرح شد که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز سه‌شنبه در سخنرانی‌اش گفت، سربازانمان در ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آماده پاسخ‌ دادن به هر تهدیدی از سوی ایران هستند، او افزود، حضور نیروهایمان در منطقه به منظور «حمایت از منافع» آمریکا و «بازدارندگی در برابر هرگونه تعدی از سوی ایران» است.

مایک پمپئو ضمن سخنرانی در مقر ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در ایالت فلوریدا، با اشاره به تبادل پیام‌هایی میان آمریکا و ایران، افزود که واشینگتن شواهدی قوی دال بر نقش ایران در حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان در دست دارد.

وزیر خارجه آمریکا مجددا بر موضع بازدارنده کشورش در برابر تجاوزهای ایران و نه جنگ، تاکید کرد.

پمپئو در ادامه ضمن تبیین این‌که:«همه کشورها منافعی در حمایت از دریانوردی و صادرات نفت دارند» گفت:«به نفع ایران نیست که به سیاست‌های کنونی‌اش ادامه دهد.»

پمپئو در پیامی خطاب به رژیم ایران، گفت:«می‌خواهیم به ایران بفهمانیم که ما مصمم به جلوگیری از فعالیت‌های خبیث‌اش در منطقه هستیم.»

وزیر خارجه آمریکا، پنج‌شنبه گذشته ضمن تاکید بر این‌که: «رفتارهای ایران نشانگر تحوّل بی سابقه‌ای است» افزود: «اقدامات تحریک‌آمیز ایران تهدیدی برای امنیت بین‌المللی است.»

او در یک کنفرانس خبری سخن می‌گفت، تاکید کرد: «ایران خود در حمله به دو نفتکش در خلیج عمان دست دارد»« او در ادامه گفت: «از منافعمان، هم‌پیمانانمان و از تجارت بین‌المللی در برایر خطر ایران دفاع خواهیم کرد.»