سفیر آمریکا در ریاض ایران را به برافروختن جنگ‌ و آشوب در منطقه متهم کرد

جان ابیزید، سفیر جدید ایالات متحده آمریکا در سعودی چهارشنبه 10 ژوئیه در گفتگو با شبکه «العربیه» گفت ایران با استفاده از شبه نظامیان وابسته‌اش در منطقه به بروافروختن جنگ های نیابتی پرداخته و سپاه پاسداران انقلاب نیز از راه ایجاد آشوب ثروت اندوزی می‌کند.

به گزارش العربیه ابیزید گفت:« ایرانی‌ها همواره به نیابت از خودشان کسانی را برای جنگ فرستاده‌اند، نمونه‌های این را در حزب الله لبنان، گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به رژیم ایران در عراق و متاسفانه گروه شبه‌نظامی حوثی در یمن، ملاحظه می‌کنید که دست آخر با ایجاد اینچنین مشکلاتی و تروریسم‌پروری فرصت‌هایی را برای ویران کردن کشورهای منطقه ایجاد و از جایگاه دولت‌های آن کاسته‌اند».

سفیر آمریکا در ریاض در ادامه افزود:«مشکل ما با ملت ایران نیست، بلکه با اینچنین رژیم‌هایی است که تروریسم را به کشورهایی دیگر گسترش می‌دهند، مشکل ما با رژیم‌هایی است که مانع از انتقال ما به آیندهای بهتر می‌شوند. و اجازه رسیدن به تفاهم‌هایی مسالمت‌آمیز میان ملت‌ها را نمی‌دهند».

او همچنین افزود:« ما آماده‌ایم تا فرصت‌هایی را برای تفاهم با ایرانی‌ها ایجاد کنیم تا پل هایی به سوی آینده ای بهتر ساخته شود، اما آنها باید تقریبا از دخالت کردن در امور تمامی کشورهای منطقه دست بردارند».

سفیر آمریکا در سعودی همچنین تاکید کرد که رهبران ایران و به طور مشخص سپاه پاسداران ایران «با ایجاد آشوب به ثروت اندوزی می پردازند».

او در ادامه افزود:« این رویکردها در راستای خدمت به منافع ملت های منطقه نیست زیرا که این اقدامات افراطی‌گری را تغذیه کرده و به تلاش‌های انجام شده برای متوقف ساختن آن، کمکی نمی‌کند».