نخست وزیر جدید بریتانیا: پرس‌تی‌وی ایران به رهبر حزب کارگر بریتانیا پول داده است

بوریس جانسون، نخست‌وزیر جدید بریتانیا روز پنج‌‌شنبه 25 ژوئن 2019 در اولین سخنرانی خود در مجلس عوام این کشور، وعده داد «سیاست جدیدی» برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در پیش گیرد.

جانسون در این نشست از ترزا می، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا تشکر کرده و پیش‌بینی کرد «دوران طلایی» بریتانیا در پیش است. او در این سخنرانی از جرمی کروبین، رهبر حزب کارگر بریتانیا به شدت انتقاد کرد و گفت که او بارها بین سال‌های 2009 تا 2012 در شبکه پرس‌تی‌وی ایران حاضر شد و در ازای این مشارکت‌ها 21 هزار پوند گرفت. جرمی کوربین این موضوع را تکذیب کرد.

نخست‌وزیر بریتانیا گفت: «باید درباره پای‌بندی این مرد به کشورش [با تردید] فکر کنیم. او از پرس‌تی‌وی پول گرفته است.» پرس‌تی‌وی که که تصاویری از نیروهای سپاه پاسداران روی عرشه نفتکشی که پرچم بریتانیا داشته و در دریای عمان توقیف و به بندرعباس منتقل شد.

در سوی مقابل جرمی کوربین، جانسون را متهم کرد که «برنامه‌ای برای خروج از اتحادیه اروپا ندارد.»

بوریس جانسون که روز سه‌شنبه در انتخابات داخلی حزب محافظه‌کار برنده و به عنوان رئیس جدید این حزب انتخاب شد، روز چهارشنبه کار خود را رسما به عنوان نخست‌وزیر بریتانیا آغاز کرد. اولین نشست دولت جدید بریتانیا روز پنج‌شنبه در ساختمان شماره 10 داونینگ‌ستریت برگزار شد.