خانه / اخبار مهم روز / تیم والیبال جوانان ایران برای نخستین بار در تاریخ ورزشی این کشور به مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان دست یافت.

تیم والیبال جوانان ایران برای نخستین بار در تاریخ ورزشی این کشور به مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان دست یافت.


دیدار نهایی مسابقات والیبال جوانان زیر 21 سال قهرمانی جهان شنبه شب در منامه پایتخت بحرین آغاز برگزار شد و ایران توانست سه بر دو رقیب ایتالیایی خود را شکست دهد.

به گزارش «ایرنا» : «ست‌های اول و چهارم این بازی با نتایج 25 بر 17 و 25 بر 22 به سود ایتالیا رقم خورد و ایران در ست‌های دوم و سوم بعدی با امتیازات 25 بر 17، 25 بر 23 حریف خود را شکست داد تا کار به ست سرنوشت‌ساز پنجم کشیده شود. در ست پنجم هم ایران 15 بر 12 به برتری رسید تا برگ جدیدی در تاریخ والیبال کشور رقم بخورد.»

ایتالیا در تمام 6 مسابقه قبلی خود در این تورنمنت و حتی در مرحله دوم مسابقات مقابل ایران هم به پیروزی رسیده بود اما در مسابقه امروز تسلیم حریف ایرانی خود شد.

بیستمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر 21 سال جهان، از 27 تیر تا 5 مرداد به میزبانی منامه پایتخت بحرین برگزار شد.

ایران در 19 دوره گذشته فقط یک بار در سال 2007 به جمع چهار تیم برتر راه یافته بود که در آن مسابقات نیز به مدال برنز رسید.

تیم نوجوانان ایران در سال 2017 قهرمان مسابقات زیر 19 سال جهان شده بود. بیشتر بازیکنان حاضر در تیم کنونی جوانان ایران، همان ترکیب تیم نوجوانان 2 سال قبل هستند که حالا یک قهرمانی جهان دیگر را به کارنامه خود اضافه کردند.